Senaste nytt

Vilken lounge har jag tillträde till på Dulles?

Pär Hedlund

Ny medlem
Tänkte någon här sitter med svaret på min fråga..

Ska flyga från CPH till IAD med SAS i business. Därefter vidare med American Airlines till MIA i First Class (A). Vilken lounge har jag då tillgång till?
På vissa nätsidor verkar AA ha en egen lounge på Dulles men på flygplatsens egen sida hittar jag ingen info om den.

Tacksam för svar.. :)
 
Tänkte någon här sitter med svaret på min fråga..

Ska flyga från CPH till IAD med SAS i business. Därefter vidare med American Airlines till MIA i First Class (A). Vilken lounge har jag då tillgång till?
På vissa nätsidor verkar AA ha en egen lounge på Dulles men på flygplatsens egen sida hittar jag ingen info om den.

Tacksam för svar.. :)
Testa i appen Loungebuddy
 

Pär Hedlund

Ny medlem
Tack alla för svar! Kan bekräfta att med mina alternativ så har man ingen tillgång till lounge på IAD. Ringde AA och frågade vilken lounge jag hade tillgång till. Svaret blev... "ingen...". Loungebuddy ger samma info. OneWorld status har jag inte.
Lösningen blir att pröjsa för tillgång eller att hitta någon trevlig restaurang.
Tack ännu en gång för svar.
 

mha321

Medlem
Tack alla för svar! Kan bekräfta att med mina alternativ så har man ingen tillgång till lounge på IAD. Ringde AA och frågade vilken lounge jag hade tillgång till. Svaret blev... "ingen...". Loungebuddy ger samma info. OneWorld status har jag inte.
Lösningen blir att pröjsa för tillgång eller att hitta någon trevlig restaurang.
Tack ännu en gång för svar.
Eller så kan du göra som jag gjorde i onsdags - spendera hela tiden i transit kö. Hade "bara" 2:50 i tid och var 5 min sen in. Det blev en rejäl springtur för att hinna.

När jag tänker efter så tror jag det varit fallet samtliga gånger jag flugit in i Usa via dulles att jag fått springa och missat lounge, oberoende av att jag haft tillgång och borde haft mycket tid...
 

agehall

Medlem
Tack alla för svar! Kan bekräfta att med mina alternativ så har man ingen tillgång till lounge på IAD. Ringde AA och frågade vilken lounge jag hade tillgång till. Svaret blev... "ingen...".
Ja, det är väldigt ovanligt att den samlade kunskapen på BC har fel om så stora resmål. :)

Lösningen blir att pröjsa för tillgång eller att hitta någon trevlig restaurang.

Jag hade nog gått på det senare. Jag är inte helt bekant med AAs lounger på IAD, men de du kommer in i genom att betala är oftast inte speciellt bra värde för pengarna.
 
Toppen