Senaste nytt

Linköpingstråden

Det vore kul och bra att samla alla som har Linköping City Airport som utgångsflygplats här. Dels för att kunna diskutera vad som händer på ett samlat sätt (nu finns massa olika trådar som berör LPI) samt vara med och påverka när det sker saker. Senast nu när SAS drar in en tur under vintern. Vi skulle också kunna bjuda in flygplatsens VD Camilla som säkert vill ha dialog med oss frequent flyers. Vad säger ni?
 

NyfikenGrau

Medlem
Passar på att fråga om någon vet om det planeras för någon typ av flygbuss till Linköping C? Tycker markförbindelsen är flygplatsens svagaste punkt, annars vore den helt ok för mig att använda oftare.
 

olo

Medlem
Passar på att fråga om någon vet om det planeras för någon typ av flygbuss till Linköping C? Tycker markförbindelsen är flygplatsens svagaste punkt, annars vore den helt ok för mig att använda oftare.
Men behöver i så fall kosta som en lokalbussresa, eftersom en taxi kostar 100:- till centralen, på taxameter.
 

NyfikenGrau

Medlem
Ja jo jag gillar också att gå, men det är drygt 2 km och det vore ändå bra om det fanns något alternativ till taxi, speciellt om man har bagage :)

Tycker Norrköping har lite samma problem. I lilla Kalmar däremot funkar det utmärkt, flygbuss var 20e minut, snabbt på Kalmar C trots att avståndet är betydligt längre.
 
Passar på att fråga om någon vet om det planeras för någon typ av flygbuss till Linköping C? Tycker markförbindelsen är flygplatsens svagaste punkt, annars vore den helt ok för mig att använda oftare.
Bra fråga, särskilt nu när det för tillfället är fullt på parkeringen. En vanlig taxi in till stan kostar 150-200 kr. KLM kör ju med sin "shuttle", dvs samåkningstaxi. Nån som har provat den?

En särskild buss till/från Linköpings Resecentrum innan och efter varje avgång borde vara en bra affärsidè.
 
LPI är verkligen en guldklimp. Ibland har man möjlighet att spara mycket tid, men oftast så slutar det med att det blir snabbare för mig att ta tåget till ARN. Att det är knepigt att ta sig till flygplatsen utan bil är helt klart ett minus. Fantastiskt att du roddar så mycket som du gör @Cristoffer Cedergren.
 
LPI är verkligen en guldklimp. Ibland har man möjlighet att spara mycket tid, men oftast så slutar det med att det blir snabbare för mig att ta tåget till ARN. Att det är knepigt att ta sig till flygplatsen utan bil är helt klart ett minus. Fantastiskt att du roddar så mycket som du gör @Cristoffer Cedergren.
Men det är ju en fantastisk trevlig flygplats! :) Och väldigt smidigt när man avgår/ankommer.
 
Toppen