FFS
Medlem
Hej BC,
Om några veckor ska jag flyga Arlanda-New York tur och retur med min sambo och dotter (<1år). För tillfället sitter vi på 1F/1H på flygen (SAS). Eftersom vår dotter nog inte får plats så bra i den basinett jag beställt tänkte jag att det var trevligare att sitta bredvid varandra. Plats 1D är ledig på båda flygen. Inga problem tänkte jag.
Via SAS hemsida går det inte att väja plats så jag ringde SAS kundtjänst.
Först fick jag veta att hon var tvungen att släppa våra platser för att kunna ändra plats, med risken att någon av dem ska hinna försvinna. Jag frågade om det verkligen var så det gick till varpå hon frågade en kollega (tog minst 5min). Efter en ganska lång stund kom hon tillbaka och sa att hon skulle fixa platserna. Efter några minuters tystnad konstaterade hon att det inte gick och sa att det berodde på att det inte fanns tillräckligt med syrgasmasker till mittplatserna på rad 1.
Är det sant eller var det ett klassiskt fall av att kundtjänst hittar på dåliga bortförklaringar?
Jag har för mig att jag läst om andra som åkt med infant längst fram i mitten...
Om några veckor ska jag flyga Arlanda-New York tur och retur med min sambo och dotter (<1år). För tillfället sitter vi på 1F/1H på flygen (SAS). Eftersom vår dotter nog inte får plats så bra i den basinett jag beställt tänkte jag att det var trevligare att sitta bredvid varandra. Plats 1D är ledig på båda flygen. Inga problem tänkte jag.
Via SAS hemsida går det inte att väja plats så jag ringde SAS kundtjänst.
Först fick jag veta att hon var tvungen att släppa våra platser för att kunna ändra plats, med risken att någon av dem ska hinna försvinna. Jag frågade om det verkligen var så det gick till varpå hon frågade en kollega (tog minst 5min). Efter en ganska lång stund kom hon tillbaka och sa att hon skulle fixa platserna. Efter några minuters tystnad konstaterade hon att det inte gick och sa att det berodde på att det inte fanns tillräckligt med syrgasmasker till mittplatserna på rad 1.
Är det sant eller var det ett klassiskt fall av att kundtjänst hittar på dåliga bortförklaringar?
Jag har för mig att jag läst om andra som åkt med infant längst fram i mitten...