Senaste nytt

Statusmatch till Airpoints Gold men vilka förmåner har jag?

Impendill

Medlem
Hej!

Efter andra försöket med 3 månader emellan blev jag matchad till Air New Zealand och Airpoints Gold.

Jag fick inget mail om det men såg det när jag loggade in på min profil hos dem.
Statusen är giltig tom 30 sept 2016.

Jag har 2 bokningar med Air New Zealand i vinter.
SYD-AKL-RAR-AKL-SYD, samt AKL-NAN-AKL.

Jag trodde att jag skulle kunna välja säten gratis i och med att jag blivit matchad till guld men det verkar som att de ändå tar betalt för det.

Vet någon hur det fungerar med de s.k Recognition Upgrades ? Får man sådana fastän man bara bli vit matchad?

Kort och gott, vilka förmåner kan jag förvänta mig med guld status hos dem?
 

flapps

Medlem
Märkligt då jag kunde boka Premium plats direkt som frequent flyer. ..Sen har du loungen och priobording och du kan lägga in en oneup offer upp en klass.
1d6a82a87f06dd3e469fdcc0c160003a.jpg
 

flapps

Medlem
Nej bokade works och fick Premium som upgrade när jag valde platser på mina bokningar. .
Jag kommer åt bokningarna via deras sida också..
 

Impendill

Medlem
Vad konstigt. Jag har provat med flera webbläsare och den bara står och tänker "just a moment" och så snurrar deras loggo.
Jag har 2 flighter i works-flexi. Kommer åt dem genom appen men kan ej seata i premium-cabin.
 

flapps

Medlem
Så här ser det ut från min sida... Skall tilläggas att jag går in via my booking och inte sign in. Kanske det som strular?
 

Attachments

  • nz.JPG
    nz.JPG
    76,4 KB · Visningar: 161

flapps

Medlem
Kanon :) Har ingen aning om bara vissa får det men jag kunde välja sätena med en gång. Ring och snacka med dom och säj att du är en lycklig människa och vill gärna sitta i premium :D
 

Impendill

Medlem
Hehe.. kan ju alltid prova:)
Ska bli kul att prova Air New Zealand även om allt är bokat i Economy. Har du flugit med dem mycket?
Tänkte prova att göra en one-up offer till minsta möjliga kostnad.
Om man är guld lägger de tydligen på 35% på mitt offer läste jag.
 
Toppen