Senaste nytt

Vana London-resenärer vart ska man bo?

Fixter

Medlem
Sitter och spånar på o dra till London nästa år 31/3-4/4 och funderar lite på vart man ska bo.

Damen kommer vara hemma mammaledig och jag jobba så budgeten är inte det bästa, men kan nog tänka oss en strax över tusen lappen för boende (1500 natten isch).

Gärna så centralt som möjligt och att man får ta med Infant

Vi kommer vara 4+Infant som reser troligtvis
 

In_Sweden

Medlem
The Hoxton, som nämnt ovan är alltid ett bra val.
Men egentligen så hänger det mer ihop med vad ni tänkt göra, som avgör vart ni borde bo.

För centralt är ett ganska löst koncept i london.
 

Fixter

Medlem
Okej.

Vi kommer ju göra det sedvanliga turistiga, jag har aldrig vart i London så jag kan inte lämna referenser!

Samt att vi kommer ha Infant (troligtvis med barnvagn)
 

In_Sweden

Medlem
Okej.

Vi kommer ju göra det sedvanliga turistiga, jag har aldrig vart i London så jag kan inte lämna referenser!

Samt att vi kommer ha Infant (troligtvis med barnvagn)
Med klassiska turistmål som fokus skulle jag nog undvika hoxton och hela östra (men fortfarande hyfsat centrala) London.
 

AABack2ARN

Medlem
Nu har jag själv aldrig varit i London med barnvagn, men jag har mer än en gång kommenterat att det måste vara jobbigt med barnvagn om man är hänvisad till allmänna kommunikationer (buss/tunnelbana). Så lista ut ungefär vad ni vill göra och leta hotell där omkring. Men räkna inte med kanonboende för 1000-lappen per natt.

Finns AirBnB eller motsvarande i London?
 

AABack2ARN

Medlem
Nu har jag själv aldrig varit i London med barnvagn, men jag har mer än en gång kommenterat att det måste vara jobbigt med barnvagn om man är hänvisad till allmänna kommunikationer (buss/tunnelbana). Så lista ut ungefär vad ni vill göra och leta hotell där omkring. Men räkna inte med kanonboende för 1000-lappen per natt.

Finns AirBnB eller motsvarande i London?
 

Andreaszan

Medlem
Jag bor ofte på Pestana Chelsea Bridge Hotel & Spa. Ligger lite off, på sydsiden av Themsen ved Battersea Bridge, men er et veldig bra 4*-hotel til 120-140£....
 

FF#1

Medlem
ett angränsande tips vid resa med infant, använd sjal eller bra bärsele. Det är otroligt dålig framkomlighet med barnvagn i många storstäder.
 
Toppen