Senaste nytt

Hjälp med Hertz poängregistrering EBG

Carlos

Medlem
Hejsan!

Imorn bär det iväg till Puerto Rico. Min vän bokade en bil genom Hertz, hans namn är bokningen på och det går tyvärr inte att ändra, främst för att jag själv inte har körkort : /.

Jag bad honom använda rabattkoden från EB-sidan för att ge eventuell rabatt men när det kommer till poäng osv och den syns i bokningen men ingenstans behövde han ange mitt EBG nummer. Kan jag registrera poängen utan att vara den som bokat eller hyrt eller ens betalat för bilen?

Jag kommer givetvis vara närvarande när vi hämtar ut bilen och kan dra mitt kort om så behövs.

Alla tips är välkomna.

- Carlos
 

agehall

Medlem
Osäker på hur det funkar med bilhyror, men det kan vara värt ett försök. Prata med dem när ni hämtar ut bilen och se till att de lägger in ditt EB-nummer.

Dock får man ju så lite poäng när man hyr bil att det är ju knapt värt att bry sig imho.
 

tourist

Medlem
Tveksamt ifall du inte ens är extra förare, men det skadar ju inte att försöka få in ditt nummer vid upphämtningen av bilen och hoppas att det slinker igenom.
 

Morgan

Medlem
Om man registrerar bonuskort på Hertz.se i samband med bokningen så spelar det ingen roll vem som står på bilen. Jag har fått poäng vid ett par olika tillfällen, trots att jag inte stod på kontraktet (har inte ens körkort).

Kolla om det går att administrera bokningen på hertz.se och där lägga till bonuskort nu, så är problemet nog löst!
 

Carlos

Medlem
Om man registrerar bonuskort på Hertz.se i samband med bokningen så spelar det ingen roll vem som står på bilen. Jag har fått poäng vid ett par olika tillfällen, trots att jag inte stod på kontraktet (har inte ens körkort).

Kolla om det går att administrera bokningen på hertz.se och där lägga till bonuskort nu, så är problemet nog löst!

Tack för alla tips! Jag gjorde mitt bästa för att den Puerto Ricanska kvinnan skulle lägga in mitt kort. Det märkliga var att hon inte ens frågade efter kortet när vi hämtade ut bilen. Får se om poängen postar...
 
Toppen