Senaste nytt

Ingår snacks på long haul SAS Plus?

Johan Hbg

Medlem
Sitter på SK 925 nu, sas plus. Frågar om en cola och vilka snacks som finns. Står i menyn "service of assorted snacks and refreshments". Colan kunde jag få, men snacks måste jag betala för. Jag tackar för mig. Hon kommer tillbaka med cashewnötter och ber att få läsa vad som står i menyn!! "Det är bara dessa nötter som är gratis, de har skrivit väldigt konstigt, jag skall ta det vidare".
Kan det vara så att hon har helt fel, någon som vet? Tacksam för input.

Min och min kollegas konklusion, förutom förvåningen, är att bör inte de kunna detta. De gör ju inget annat om dagarna än flyger och serverar. Lite besviken faktiskt.
 

Kimmen00

Medlem
Vet inte hur mkt det diskuterats om detta med snacks samt smoothies i Plus på Long Haul.. ibland förstår CC sitt jobb.. ibland inte. SAS = ej konsekventa när det gäller detta.
 
A

Aurora

Guest
I blandt så sier man ting som "ah, jeg er faktisk ikke helt sikker på det der" når man synes det er ubehagelig å si "sorry, det er faktisk ikke snacks inkl. i PLUS for øyeblikket fordi cateringvognene blir lastet på en måte som ikke gir oss muligheten til å gi gratis snacks akkurat nå". Det er mennesker, cabin crewet.... :) De har alle egne løsninger på hvordan de håndterer spørsmål fra sine kunder.
 

fcx

Medlem
I blandt så sier man ting som "ah, jeg er faktisk ikke helt sikker på det der" når man synes det er ubehagelig å si "sorry, det er faktisk ikke snacks inkl. i PLUS for øyeblikket fordi cateringvognene blir lastet på en måte som ikke gir oss muligheten til å gi gratis snacks akkurat nå". Det er mennesker, cabin crewet.... :) De har alle egne løsninger på hvordan de håndterer spørsmål fra sine kunder.

Den första förklaringen är helt klart mycket bättre än den andra
 
I blandt så sier man ting som "ah, jeg er faktisk ikke helt sikker på det der" når man synes det er ubehagelig å si "sorry, det er faktisk ikke snacks inkl. i PLUS for øyeblikket fordi cateringvognene blir lastet på en måte som ikke gir oss muligheten til å gi gratis snacks akkurat nå". Det er mennesker, cabin crewet.... :) De har alle egne løsninger på hvordan de håndterer spørsmål fra sine kunder.
Du menar att det är bara nötterna som har lastats i "gratis"-vagnen, medan all annan snacks råkade lastas på "ta-betalt"-vagnen?

Helt ärligt, hur svårt skall det vara att veta och förstå vad som ingår för oss kunder, som ändå i slutändan är anledningen till att de har ett jobb? Jag är fullt medveten om att de är där för att hjälpa i en nödsituation, och att det är deras primära uppgift. Dock, med tanke på de få gånger de måste agera i en nödsituation så tänker man att de kanske skulle lära sig något annat också. Jag bara hoppas att de inte är lika handfallna för nödsiutationsinstruktioner som till serveringsinstruktioner...
 
Toppen