Senaste nytt

Søger København -> Denpasar Juli 2016

LarsCph

Medlem
Det er ved at tænke på sommerferien i 2016 - vi vil til Bali igen. Det ser ud til at Qatar Airways bestemt ikke er billigst - lige nu har de ikke nogen business saver billetter overhovedet i juli. Vi var ellers glade for at flyve med dem i år, men ikke for enhver pris.

Så derfor hører jeg gerne gode/kreative ideer. Vi skal have 2,5-3 uger på Bali men kan eventuelt have 2-3-4 dage et andet sted i asien på udturen hvis det prismæssigt er en fordel.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Københavns Lufthavn, Kastrup
  2. Var är din destination? Denpasar, Bali, Indonesien
  3. När vill/behöver du resa ut? Cirka 15. juli 2016.
  4. När vill/behöver du komma hem? Cirka 5. august 2016.
  5. Hur länge vill du vara borta? 3 uger, datoer er fleksible +/- 4 dage.
  6. Hur många personer som skall resa? 2 voksne og 1 barn 4 år.
  7. I vilken kabinklass?
    • First (næppe realistisk i vores prisniveau)
    • Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? I princippet alle, men kvaliteten på flyvningen skal være høj i business class.
  9. Vad är din budget? (per person) Helst ikke over 20.000 DKK per person retur. Jeg har fundet en ret fin connection med Air France CPH-CDG-SIN-DPS til DKK 56.000 samlet for alle tre.
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    • Billetpris
    • Fly hvor det er oplagt at sove på det længstre leg
    • Max 2 stop
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Ja hvis det er muligt, men intet krav. Det kan være hvor som helst hvor det er interessant at bruge 2-3 dage.
Skærmbillede 2015-09-12 kl. 22.03.26.png
 
Du har förmodligen redan hittat den bästa resan! :)
Jag hittar inget bättre som stämmer in på dina kriterier. Och det blir förmodligen svårt att få det billigare.
 

LarsCph

Medlem
Den eneste anden som jeg har fundet som potentielt kunne være interessant er Turkish Airlines - de flyver København-Istanbul-Jakata og så kunne vi købe det sidste leg til Denpasar separat. Jeg er dog tvivlende overfor deres business class produkt som får meget blandede anmeldelser og så er vi nødt til at lave et relativt langt stop i Jakata hvis vi køber billetten videre derfra til Bali separat. Retur København-Jakata koster 44.000 DKK. Hertil f.x. 400 USD retur (2700 DKK) på Premium Flex med AirAsia. Altså samlet under 47.000 DKK.
 

LarsCph

Medlem
Det er den nye business kabine fra Paris til Singapore hos Air France så vidt jeg kan se - det trækker ret meget op for at vælge dén rute i forhold til Turkish Airlines. 12 timer - i fin ny 1-2-1 seating er nok ikke at foragte :)
 

LarsCph

Medlem
Vi har købt Air France ruten nu - samlet DKK 55.990 for 2 voksne og 1 barn. Routingen er som i mit oprindelige indlæg :)

Det ser ud til at turen mellem Paris og Singapore er i den nye 1-2-1 kabine, dét er ikke dumt tror jeg når der er 12+ timer hvor man gerne vil sove lidt undervejs...
 

LarsCph

Medlem
Er der nogen af jer der ved om man kan fravælge child meal hvis man ringer og beder om det? Eller har erfaring med child meal på business class hos Air France?

På reservationen er der automatisk valgt child meal til min datter, og jeg kan ikke ændre det på websiden. Egentlig vil vi hellere at der bare serveres normalt mad til hende, hun er ikke kræsen og med lidt forskellige retter at vælge imellem plejer voksen retterne at fungere fint. Med mindre da at AirFrance faktisk leverer et child meal på niveau med hvad man kan forvente i business class. Child meal hos Qatar Airways lignede mest af alt æsken fra economy. Når hun trods alt betaler 75% af voksen prisen må man vel godt være lidt kræsen med maden :)
 
Toppen