Senaste nytt

Lounge Newark (EWR)?

Joakim H

Medlem
Hej. Slänger in en snabb förfrågan. Flyger från Aruba till EWR i morgon för vidare färd till CPH. Flyger business över atlanten. Är SAS lounge i terminal B den bästa? Har 5 timmar att spendera.

Tacksam för svar och erfarenheter
 

ulagun

Medlem
Lufthansa loungen tvärs över från SAS lounge tycker jag har ett bättre utbud och lugnare ( då jag varit där )
Instämmer helt! Dessutom riktig skumpa om man ber om ett glas, eller fler....
Men blir man insläppt när man flyger med SAS?
Anledningen till frågan är att när vi senast flög från EWR och gick in i Lufthansa loungen kom vi in först efter det jag visat mitt Senator kort.
EBD kortet accepterades inte.
 

palmen

Moderator
Instämmer helt! Dessutom riktig skumpa om man ber om ett glas, eller fler....
Men blir man insläppt när man flyger med SAS?
Anledningen till frågan är att när vi senast flög från EWR och gick in i Lufthansa loungen kom vi in först efter det jag visat mitt Senator kort.
EBD kortet accepterades inte.
Jag flög business i somras och blev då insläppt i business loungen, visade att jag var Diamond (star gold) och då var det ok att komma in i senator delen också.
Hur är de med champagne, finns det i business loungen eller bara i senator? Har för mig jag läst att det bara finns i senator loungen, kan ha fel dock.
 

agehall

Medlem
Instämmer helt! Dessutom riktig skumpa om man ber om ett glas, eller fler....
Men blir man insläppt när man flyger med SAS?
Anledningen till frågan är att när vi senast flög från EWR och gick in i Lufthansa loungen kom vi in först efter det jag visat mitt Senator kort.
EBD kortet accepterades inte.

I businessloungen bör du komma in med en businessbiljett. Vill du in i Senator-delen så behöver du visa ett *G-kort och EBD ska fungera utmärkt (även om jag inte testat det själv). Jag misstänker att ditt problem var att agenten inte kände till att EBD är ett *G-kort.

Hur är de med champagne, finns det i business loungen eller bara i senator? Har för mig jag läst att det bara finns i senator loungen, kan ha fel dock.

Normalt sett finns det bara i Senator-lounger.
 
Toppen