Senaste nytt

Sixt och Eurobonus

Homer

Medlem
Någon som vet hur numret ska skrivas in
i bokningen för poängen ska krediteras?

EBG före numret gick inte, fick felmed.
numret utan EBG gick inte heller, också felmed.
Däremot gick det med enbart EB+nummer :confused:


Platinum kortet man får som EBG ska ge gratis uppgradering, if available
Någon erfarenhet av det?
 

lnixon

Medlem
Jag bråkade faktiskt just med det för ett par minuter sedan. Första vändan lyckades jag inte mata in numret, vare sig jag bara skrev numret eller om jag använde "ebb" före numret. Andra vändan (när jag av någon anledning hamnade på en engelskspråkig bokningssida) funkade det när jag använde "EBB" före numret.

Så det var antingen:

- för att jag använde versaler andra gången

- för att jag av okänd anledning kom till en engelskspråkig bokningssida

- eller på grund av ren slump. :p
 

Homer

Medlem
Provat versaler gemener engelsk sida, jag har tom provat att skriva EBB istället för EBG men
får i samtliga fall detta felmeddelande Please enter the card number of your loyalty program.
Det enda som går är EB+nummer.
 

Nystrom

Medlem
Provat versaler gemener engelsk sida, jag har tom provat att skriva EBB istället för EBG men
får i samtliga fall detta felmeddelande Please enter the card number of your loyalty program.
Det enda som går är EB+nummer.

Har du provat att skriva "SKEBG"? Det har funkat för mig på andra sajter där man har efterfrågat lojalitetsprogram.
 

Homer

Medlem
Enligt Sixt kundtjänst ska formatet vara EB+nummer.
Jahaja, varför står inte det någonstans då.
Låt se om det blir några poäng.
 

Homer

Medlem
Enligt Sixt kundtjänst ska formatet vara EB+nummer.
Jahaja, varför står inte det någonstans då.
Låt se om det blir några poäng.

Japp, 2000 enligt erbjudandet och det tog bara 2 dagar.

Platinum kortet man får som EBG ska ge gratis uppgradering, if available
Någon erfarenhet av det?

Om en Skoda Fabia verkligen är en uppgradering från en Corsa kan man diskutera, men så sa de i alla fall :D
 

Agö

Medlem
Fråga kring Sixt Platinum Card.

Hur går jag tillväga för att få ett sådant kort. På de svenska och danska hemsidorna kan jag endast se ansökan om Guldkort (främst för EBS och motsvarande).

När jag går in på denna sida SIXT | car rental / Sixt Cards / The Sixt Platinum Card kan jag emellertid inte hitta Eurobonus. Måste jag med andra ord kontakta kundservice?
 

agehall

Medlem
Hmm, dags att uppgradera då. Hyrde iofs för första gången av Sixt på över tio år denna månad, men ändå. Får man ett fint kort så säger man inte nej...
 
Toppen