Senaste nytt

Vad gör man på 4 dagar i Bangkok?

Jonas C

Medlem
Som titeln antyder, vad gör man i Bangkok under en 4 dagars vistelse i Oktober? Har inte besökt staden tidigare, och är mest intresserad av sevärdheter, mat och gärna någon trevlig bar.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

pycko

Medlem
När vi var där för 2 år sedan var vi på cykelutflykt med Bangkok By Bike, en svensk man som äger företaget. Både frugan och jag är överens om att det var bland häftigaste vi gjort i utflyktsväg.
 

SvartMjolk

Medlem
Åk med båttaxi på floden, då får man se ganska mycket. Ta en öl eller två på någon av takbarerna. Käka massor med lokal mat. Jag brukar äta på allt från hål-i-väggen-ställen till finare restauranger, men tycker oftast att det är godast med det man kan köpa på gatan.

Jag har också hör att cykelutflykter i Bangkok ska vara riktigt bra. Så även om jag inte testat själv ännu så rekommenderar jag det som föregående:)
 
Last edited:

Mackan

Ny medlem
Jösses,det finns hur mycket som helst! Gillar man shopping är utbudet praktiskt taget obegränsat,med Siam Paragon,MBK och Central world som främsta företrädare.
Har man aldrig varit i Bangkok är Grand palace ett absolut måste,likväl som gryningstemplet Wat Arun. En flodfärd över till "gamla Bangkok",dvs västra sidan av floden, är också coolt och intressant. Samt ett besök på en av alla skybars för en drink. Sirocco i Lebua state tower,och Banyan Tree, är bäst tycker jag.
Fast egentligen är flera månader för lite för att hinna se allt. Jag har varit där typ 15ggr, men hittar alltid ngt nytt.
 

Per N

Medlem
Är du ute efter "riktig" thaimat? Vet du i vilket område du kommer att bo så är det lättare att ge tips på både restauranger och trevliga barer. När det gäller sevärdheter så instämmer jag med Grand Palace och flodtur. Gärma med longtailbåt i klongerna (kanalerna). Det går utmärkt att kombinera Grand Palace med flodtur.
 

Voyageur

Medlem
Oj jösses....du har en hel del att välja på! Beror på helt vad du är intresserad av men en tur på floden är ett måste. Ta gärna en längre tur längs kanalerna en morgon och se lite av det riktiga bkk och livet längs floden.

Kungliga palatset samt närliggande liggande buddhan är också en trevlig visit. Nås enkelt genom floden.

Lumhini park är motsvarigheten till Central park. En lugn oas omringad av skyskrapor.

Nattmarknader finns åtminstone två större i de centrala delarna (Pathumwan/silom), du hittar inget äkta men är underhållande att se i sig.

För shopping är det Siam som gäller. Tar lätt en hel dag att gå igenom alla gallerior.

För mattips finns de flesta upscale ställena inom hotell, många med utsikt över staden men samtidigt gäller svenska priser. Två ställen jag själv provat är Eat me samt Bo lan (tror den heter) Om du inte är alltför kräsen hittas den bästa maten lättast längs gatorna om kvällarna genom stadens tusentals matvagnar mm. Favorit baren är Vertigo uppe på taket av Banyan tree hotell i Sathorn området. Panorama utsikt 62 våningar upp i luften.
 

Murre

Medlem
Berätta lite mer om du åker själv eller med familj/hustru.och vilken budget du har tänk dig Så kan jag säker hjälpa till med något. Har varit i BKK mer än 75ggr o åker ner imorgon igen på ett kortare jobb.

Ps: åker du själv så skicka ett pm så kan du få en del intressanta tips ;)
 
Toppen