Senaste nytt

Tips på destinationer för bonusresa med EB

Jonathanc

Medlem
Jag har nyss fått min 2-4-1 och börjar få lite EB-poäng. Jag tänkte åka någonstans med min sambo. Tanken är att åka i våren-16 eller sommaren-16.

Jag är öppen för förslag rörande destination, jag är har inte varit i Karibien eller i Sydamerika och skulle gärna åka dit. Har ni några tips på vart jag borde åka?

Varken hon eller jag har rest i första klass och skulle gärna pröva det, om det är svårt att hitta biljetter går business bra :)

Upplevelsen är viktig.

Tack på förhand!
 

bnr

Medlem
Hur mycket poäng har du idag och hur mycket kommer du ha när det är dags att boka? Detta avgör vilka destinationer och kabinklasser man kan rekommendera.

Du skriver att ni gärna vill prova att flyga First, bra att veta att LH börjar släppa awardplatser i First först 14 dagar innan avgång. Har ni den flexibiliteten?
 

Jonathanc

Medlem
Hur mycket poäng har du idag och hur mycket kommer du ha när det är dags att boka? Detta avgör vilka destinationer och kabinklasser man kan rekommendera.

Du skriver att ni gärna vill prova att flyga First, bra att veta att LH börjar släppa awardplatser i First först 14 dagar innan avgång. Har ni den flexibiliteten?

Jag har 160 000 nu, jag borde ha ca 200 000 när det är dags att boka i feb-mars. Jag kan vara väldigt flexibel (är student).

:)
 

bnr

Medlem
Jag skulle föreslå Lufthansa First, ni kommer nästan överallt med 200K poäng. Till South East Asia, Central Asia & Far East Asia eller till South America & Caribbean. :)
Se http://www.sas.se/upload/Eurobonus/Star/Star_Alliance_chart.pdf för detaljer.
Det är en rätt kul upplevelse som många på forumet testat, finns generellt sett gott om platser till HND (Tokyo Haneda). Har ej jättebra koll på hur det ser ut med platser till andra destinationer dock.

Går att söka på Uniteds webbsida, se nedan tråd.
[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

ulagun

Medlem
Jag har 160 000 nu, jag borde ha ca 200 000 när det är dags att boka i feb-mars. Jag kan vara väldigt flexibel (är student).

:)
Karibien funkar men Sydamerika får du skrapa ihop lite mer än 200.000 i first.
Dessutom lite OT så förstår jag inte riktigt den first class noja som drabbat BC.
Personligen anser jag att man överlever i business class. Använder hellre poäng/miles skillnaden att boka lite lyxigare hotell. Ger mer value for Money = Points/miles.
Har en kollega om satt detta i system. Åker billigast möjligt reguljärt men använder sina poäng på att boka lyx hotell.
 
Toppen