Senaste nytt

Preem-tankning - Lämpligast betalningssätt för poängmaximering

Valley

Medlem
Slog mig.

Vad är bästa kortet att betala drickat med?
Nu slantar jag med Amex och får MR. Men eftersom jag till slut får tummen ur och skaffar ett BAEC-Visa, ger det mera att betala med det och också få Avios.
 
Först använder jag mitt Eurobonuskort för att registrera bonusen, sedan betalar jag med mitt EB Diners som jag kopplat till Preems bonussystem. Det ger mig EB poäng från två håll plus bonuscheckar från Preem.
 

Valley

Medlem
Glömde nämna att jag inte är riktigt kompis med SAS idag och mitt alternativ står mellan MR eller Avios eller om någon har något annat att föreslå
 

Jollman

Medlem
Grunddraget blir att dra Eurobonus-kortet först, sen eventuella kort kopplade till Preem, +/alternativt annan bra bonus :)
 

JohanW

Medlem
Först använder jag mitt Eurobonuskort för att registrera bonusen, sedan betalar jag med mitt EB Diners som jag kopplat till Preems bonussystem. Det ger mig EB poäng från två håll plus bonuscheckar från Preem.

Gör samma förfarande men har anmält att jag inte vill ha bonuscheckar utan poäng. Så får poäng dagen efter för att jag dragit mitt EBkort. Sen får jag samma mängd poäng en gång till när poängen samlats ihop en gång i månaden. Och en avslutande trippeldipp att jag dessutom från poäng från Diners på mitt köp. Så på 50 liter får jag på en bemannad station 100+100+100 (500:- då jag tankar E85). Hyfsad intjäning tycker jag.
 

Brandten

Medlem
Grunddraget blir att dra Eurobonus-kortet först, sen eventuella kort kopplade till Preem, +/alternativt annan bra bonus :)
Hm jaså...
Jag har ju Coop Mastercard och SAS Amex. Båda är kopplade till Preem. Ska jag "koppla loss" Amex och dra det först enbart för poäng och sedan Mastercard som i sin tur ger sina poäng som jag växlar till eurobonus?
 
Hm jaså...
Jag har ju Coop Mastercard och SAS Amex. Båda är kopplade till Preem. Ska jag "koppla loss" Amex och dra det först enbart för poäng och sedan Mastercard som i sin tur ger sina poäng som jag växlar till eurobonus?
Dra medlemskortet först, sedan betalar du med det kort du har tillgängligt. 2 poäng per liter bara på det, bemannat då.
 

Johan Hbg

Medlem
Först använder jag mitt Eurobonuskort för att registrera bonusen, sedan betalar jag med mitt EB Diners som jag kopplat till Preems bonussystem. Det ger mig EB poäng från två håll plus bonuscheckar från Preem.
Jag får bara en klump eurobonus i slutet av månaden, vad gör jag för fel då? Betalar med mitt EB Diners, men menar ni att ni först drar ett annat eurobonus kort som ni sedan inte betalar med? Tacksam för input.
 

vicce

Medlem
Ni drar först ert vanliga EB kort och får x poäng/liter för det, sen så använder ni ett SAS MC, SAS Amex eller SAS Diners som ni kopplat till Preem så ni får x poäng/liter för att ni dragit EB kortet, sedan 1 (bemannad) eller 2 (obemannad) poäng, samt x poäng/100:-? Har jag förstått er rätt då?
 
Ni drar först ert vanliga EB kort och får x poäng/liter för det, sen så använder ni ett SAS MC, SAS Amex eller SAS Diners som ni kopplat till Preem så ni får x poäng/liter för att ni dragit EB kortet, sedan 1 (bemannad) eller 2 (obemannad) poäng, samt x poäng/100:-? Har jag förstått er rätt då?
Japp! :)
Först EB-kortet för att få 1/2 poäng per liter, sedan betal/kreditkort som är kopplat till Preem för att få 1/2 poäng per liter samt 10/15/20 poäng per 100 kr. 1/2 kr per liter gäller för obemannad/bemannad station, och 10/15/20 poäng per 100 kr beror på vilket kort du har.
 
Toppen