Senaste nytt

Slippa betala i DKK, flyga från Kastrup

martin1891

Medlem
Detta känns som en fråga som ni på BC kan svara på

Jag letar flyg CPH-TRN i januari och vill flyga med *A.
Med sas finns CPH-FRA-TRN, 1st leg SK1637, 2nd leg LH300 och hem 1st leg LH303, 2nd leg
SK8518 (LH). Pris 3 200 kr

Att boka motsvarande resa på Lufthansas hemsida kostar 2 400 DKK, men växelkursen är ju rätt kass just nu, så går det att med LH och betala i EURO eller SEK om man flyger ut från CPH?

Kommer jag få använda min statusförmån som SAS Silver och ta ett extra bagage som skidfrakt?
Utresan börjar ju med en SAS-flygning.
 

Senator

Moderator
Detta känns som en fråga som ni på BC kan svara på

Jag letar flyg CPH-TRN i januari och vill flyga med *A.
Med sas finns CPH-FRA-TRN, 1st leg SK1637, 2nd leg LH300 och hem 1st leg LH303, 2nd leg
SK8518 (LH). Pris 3 200 kr

Att boka motsvarande resa på Lufthansas hemsida kostar 2 400 DKK, men växelkursen är ju rätt kass just nu, så går det att med LH och betala i EURO eller SEK om man flyger ut från CPH?

Kommer jag få använda min statusförmån som SAS Silver och ta ett extra bagage som skidfrakt?
Utresan börjar ju med en SAS-flygning.

Hej och välkommen hit..

Jag vet inte helt om jag förstår frågan om växelkursen. Men om du vill boka denna från CPH i SEK så kommer priset räknas om till SEK med nuvarande växelkurs.. Du kan ringa till Lufthansa så prisas resan från DKK till SEK, men då betalar du bokningsavgift på 250kr.. Alternativet är att boka denna via United.com med Sverige som hemland..
 

agehall

Medlem
Ring LH och boka så bör de kunna prissätta i andra valutor tycker jag. Men frågan är om priset blir bättre...
 

spritfet

Medlem
Har statuslösa vänner som åkte Lufthansa ARN-FRA-TRN-FRA-ARN ekonomi i vintras med skidor, de ringde LH innan och anmälde extra skidbaggage vilket de fick kostnadsfritt.
 
OM du bokar via SAS eller att det är SAS som utför flygning borde Silver-förmånen gälla. Men håll koll på om det är codeshare eller inte, ifall du bokar med Star A* bolag... Läs igenom agehalls tio budord som finns här på forumet.
 
Toppen