Senaste nytt

BA 777 har fattat eld på Las Vegas Mc Carran

agehall

Medlem
Enligt Twitter har en 777 från BA fattat eld på LAS. Den var på väg för att lyfta mot LGW när något uppenbarligen gick snett.

Alla ombord verkar ha klarat sig bra. Två mindre skador rapporterade.

Länkar:
British Airways 777 Engine Fire in KLAS : aviation
Breaking news on Plane fire at Las Vegas airport, Sept. 8, 2015 - breakingnews.com
Eric Hays på Twitter: "Just landed in Las Vegas, plane is on fire. People were on boaard but it looks like they all got off in time. http://t.co/0AN5HvBB5G"
 

Pho

Medlem
På den videon jag såg så förvånades jag över hur många som gick omkring med sitt handbagage! Vem tusan sliter ner och tar med sin väska när man skall evakuera ett plan som brinner!
 

gdaily

Medlem
På den videon jag såg så förvånades jag över hur många som gick omkring med sitt handbagage! Vem tusan sliter ner och tar med sin väska när man skall evakuera ett plan som brinner!
Jag läste för några år sedan hur det gick till vid simulerade nödfall... gissa vad resenärerna släpade med sig när de skulle fly från flygplanet - jo, just det, taxfreepåsen!
 

Trox

Medlem
På den videon jag såg så förvånades jag över hur många som gick omkring med sitt handbagage! Vem tusan sliter ner och tar med sin väska när man skall evakuera ett plan som brinner!

En del har släpat med sig sina oversized handbagage, t o m flera. Riktigt farligt beteende om ett flygplan brinner. Jag skulle bli smått stressad av passagerare som blockerar min utrymningsväg för att de ska rota i bagagehyllan och ta upp plats med väskor.
 
S

SkyPriority

Guest
Det är alltid lätt att säga hur bra man hade hanterat en situation när man själv inte var där. Vem vet hur man hade reagerat, vissa får inte ens upp säkerhetsbältet i ett flygplan då man blir helt paralyserad och tror man sitter i en bil.

Handbagaget kanske åker med utan att man tänker på det.
 
Toppen