Senaste nytt

Strejk 9 september - vad göra?

Mitt flyg till Frankfurt 6:40 imorgon är inställt, mitt andra flyg till Vancouver 13:25 är dock inte inställt.

Den info jag fått är att mitt första flyg är inställt och ett telefonnummer jag kan ringa, efter 2h i kö bröts samtalet och det går inte att ringa dit nu.

Tror ni att det är lönt att åka till flygplatsen och besöka "Lufthansa/SAS ticket counter" när de öppnat 05:30 och hoppas att de kan omboka biljetten till SAS-flyget som går till Frankfurt eller möjligtvis en annan väg till Vancouver...?
 

agehall

Medlem
Ja, din bästa chans just nu är nog att ta dig till Arlanda tidigt som attan och försöka reda ut detta. Tyvärr är ju risken att det skiter sig ändå för att flighterna till FRA redan är fulla. Men som sagt, det bästa du kan göra är nog att ta dig till en biljettdisk och diskutera dina alternativ ASAP.
 

andersl

Medlem
Mina svärföräldrar skulle åkt ARN-FRA-KUL-CGK idag, flighten från ARN skulle gå enligt plan 18.45, men flighten från FRA till KUL flyttades från 22.00 idag till 07.00 i morrn. Vid 20-tiden ställdes dock ARN-FRA in, och man skickade hem pax med budskapet "ring LH i morrn". Efter att ha meddelat att det inte finns någon som helst chans att komma iväg under onsdagen.
 
ok, det låter inte så bra. Jag flyger dock från CPH, fast det förbättrar kanske inte läget allt för mycket.
7:05 och 10:05 avgår SAS-flyg (CPH-FRA).
På Sas.se är 10:05 slutsålt och 7:05 har biljetter för nästan 7000kr/st, det går att boka 9st, så det finns kanske chans att få en biljett till detta flyg?
 
S

SkyPriority

Guest
Så här ser det ut. Några alternativ har du. Åk ut och kräv att få komma med!
Skärmavbild 2015-09-08 kl. 23.10.58.png
 
S

SkyPriority

Guest
Jag hade först satsat på Lufthansa LH2447 som avgår 06:20 till MUC och sen vidare till FRA... Om det inte går... SAS flyget som går 07:05 SK639... Om det inte går Air France via CDG... Känns inte som att du kan missa 3 chanser..

Du har även SK1637 som avgår 10:05.
 
Last edited by a moderator:
Toppen