Senaste nytt

Transfertid på Washington Dulles?

henkedio

Medlem
Hello experts!

Fick precis mail om ändring på en biljett i sommar, kommer flyga ua den-iad med transfertid på 1 h 20 min för fortsatt resa till cph med sk. Är det fullt tillräckligt med tid för att klara av, eller finns det något att tänka på så här innan? ua lägger till på terminal c/d och sk flyger från b.
 

ACervin

Medlem
Normalt borde det räcka, men dom lustiga bussarna mellan terminalerna kan ta lite tid. Kom sent in från Boston förra året och lyckades precis hinna med SK till CPH. Första gången jag hört mitt namn ropas upp på en flygplats faktiskt.
 

JacobGBG

Medlem
1h 20m bör vara ok. Vid 1h skulle jag börja svettas lite. Att man är låst till de skumma transferbussarna på IAD är helt... ja jag vet inte, hur har man ens kommit på tanken och formen med dessa?
 

henkedio

Medlem
Tack för svar, har själv kollat kartan över terminaler och det är tämligen svårt att få en bra överblick. Har inget vettigt för mig på jobbet i juni så man kanske ska slöa lite extra och ta en natt i washington istället :)
 
Precis hemkommen från IAD skulle jag inte säga att det är det minsta problem. UA kommer som du skriver till concourse c/d medan SK går ifrån b.

Jag skulle ta tåget från ena änden av c till a och voilá! :)
 
Toppen