Senaste nytt

Söker biljetter till Durban

Brandten

Medlem
1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
2. Var är din destination? Durban (DUR)
3. När vill/behöver du resa ut? När som helst under 2015.
4. När vill/behöver du komma hem? Behöver vara hemma innan 23 december 2015.
5. Hur länge vill du vara borta? 2-4 nätter
6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
7. I vilken kabinklass? Ekonomi
8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med Star Alliance
9. Vad är din budget? (per person) max 7.000 SEK per person
10. Vad är det viktigaste för dig? Att bytet inte är över natten som resulterar i hotellkostnad
11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inget krav

Kan tänka mig att positionera mig någonstans om totalpriset sjunker. Det blev tex 2000kr billigare att flyga till CUN från OSL istället för ARN i Mars 2016.

Sökte runt lite själv (bla på ITA Matrix men litar inte på priset) och såg vid något exempel att ARN-FRA-JNB-DUR kostade ca 7000kr medan ARN-FRA-JNB kostade ca 5500kr. Inrikes JNB-DUR t/r kostade 400kr vilket skulle bli 1000kr billigare om jag bokade separat. Hittade även South African Airways från JNB till DUR via CPT med deras A340 vilket hade varit trevligt. Kan därför även tänka mig att ”bara” boka till Johannesburg (JNB) eller Kapstaden (CPT) och ordna inrikes separat.

Anledningen till denna fråga är främst för att undvika konstiga tillägg för att jag råkar boka natt mot lördag på något leg eller att man absolut INTE bör flyga via ADD med ET etc. Dvs tips på en bra upplevelse, både flygbolag, flygplanstyp och connection airport är önskvärt.

Har flugit (LH), (LX) och (KL) till JNB tidigare så upplever gärna något nytt.
 
1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
2. Var är din destination? Durban (DUR)
3. När vill/behöver du resa ut? När som helst under 2015.
4. När vill/behöver du komma hem? Behöver vara hemma innan 23 december 2015.
5. Hur länge vill du vara borta? 2-4 nätter
6. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
7. I vilken kabinklass? Ekonomi
8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Helst med Star Alliance
9. Vad är din budget? (per person) max 7.000 SEK per person
10. Vad är det viktigaste för dig? Att bytet inte är över natten som resulterar i hotellkostnad
11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inget krav

Kan tänka mig att positionera mig någonstans om totalpriset sjunker. Det blev tex 2000kr billigare att flyga till CUN från OSL istället för ARN i Mars 2016.

Sökte runt lite själv (bla på ITA Matrix men litar inte på priset) och såg vid något exempel att ARN-FRA-JNB-DUR kostade ca 7000kr medan ARN-FRA-JNB kostade ca 5500kr. Inrikes JNB-DUR t/r kostade 400kr vilket skulle bli 1000kr billigare om jag bokade separat. Hittade även South African Airways från JNB till DUR via CPT med deras A340 vilket hade varit trevligt. Kan därför även tänka mig att ”bara” boka till Johannesburg (JNB) eller Kapstaden (CPT) och ordna inrikes separat.

Anledningen till denna fråga är främst för att undvika konstiga tillägg för att jag råkar boka natt mot lördag på något leg eller att man absolut INTE bör flyga via ADD med ET etc. Dvs tips på en bra upplevelse, både flygbolag, flygplanstyp och connection airport är önskvärt.

Har flugit (LH), (LX) och (KL) till JNB tidigare så upplever gärna något nytt.
Du har redan kommit på knepet själv :) Det finns väl några inrikes-lågprisbolag i Sydafrika också tror jag?

Flög med Iberia Arlanda-London-Madrid-Johannesburg-Kapstaden och tillbaka för 4400 kr en gång, så kolla på Iberia.
 

Brandten

Medlem
Ja man lär sig ju med tiden här på forumet.
Har dock inte lärt mig alla konstiga regler som man som resenär kan råka ut för, som tex betydligt dyrare på vissa destinationer om jag åker hem Lördag istället för Söndag eller extra hög skatt från London.

Tack för tips, ska genast kolla Iberia. Många stopp också vilket är ett plus! :)
 

agehall

Medlem
Den bästa upplevelsen till JNB får du enligt mig på LH med A380. Hem ligger faktiskt KLM bäst till eftersom deras avgång går ganska sent. Det gör att man faktiskt hinner sova vettigt och slipper bli väckt kl 04 för att man ska landa. Ska man välja ett bolag så skulle jag dock rekommendera LH åt båda hållen. LH572/573 har jag åkt fler gånger än jag vågar räkna och i princip alltid i economy.
 

Brandten

Medlem
Flög LH572/573 så sent som i februari och den flighten (både LH och A380) är mycket trevlig. Hade faktiskt inte något emot att vakna tidigt (den gången). Är sugen på att testa något nytt, tex 787 (kan inte vänta till Mars då vi flyger UA´s 787-900) och då är det QR eller ET som gäller med QR har så dåliga tider. ET ser ju fräscht ut men man kanske vill undvika det bolaget och ADD av någon anledning?
Verkar vara bättre intjäning av EB-poäng hos ET än hos LH också. Jag funderar vidare och rapporterar vad det blev.
 

Jonas C

Medlem
Om du har möjlighet att skjuta på resan ett halvår så kan du testa Turkish Airlines nya direktlinje till Durban från Istanbul… Just saying ;)
 

Brandten

Medlem
Hinner inte vänta på den nu men kommer troligtvis behöva åka ner minst 2ggr per år med start hösten 2016 så det finns möjligheter. :)
 
Toppen