Senaste nytt

SE/NO - Nürnberg med maximalt med TP

Valley

Medlem
Inte riktigt hemma när det gäller att hitta maximala alternativ för att, i detta fall, samla TP så jag kan nå BAEC-Silver innan året är över

Får höra vad proffsen kan komma upp med. Enda egentliga kravet är att jag skall vara på plats i Nürnberg
  • Varifrån vill du börja din resa ?
    Göteborg, Stockholm, Oslo
  • Var är din destination?
    Nürnberg
  • När vill/behöver du resa ut? Fungerar att åka ut från 20 Okt. På plats i Nürnberg 22 Okt (Morgon/FM)
  • När vill/behöver du komma hem? 23-25 Okt
  • Hur länge vill du vara borta?
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Helst Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? O W
  • Vad är din budget? (per person) Så prisvärt det bara går
  • Vad är det viktigaste för dig? Maximalt med TP
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Funkar
 

agehall

Medlem
TP-runs till EU är svårt över lag tyvärr. Jag misstänker att du har alternativen: Svindyr BA via London, Finnair via Helsingfors eller något med AirBerlin.

Troligen är det smartaste att ta sig till Nürnberg på enklaste/billigaste sätt och sedan göra en TP-run till UK istället.
 

olo

Medlem
Som ny i BAECs värld, så försöker jag leta för att lära. Så detta inlägg bör betraktas som att att jag såg frågan som en övningsuppgift för mig. Det kan således finnas andra helt fantastiska alternativ som jag inte har hittat. Om det är så - upplys mig!

Det verkar finnas en del turer med British Airways ARN/GOT-LHR-DUS/HAM/TXL och sedan Air Berlin till Nürnberg.
Det går att få för 5-7 kkr med Business på BA-flighterna och Economy hos Air Berlin.

Hur många TP behöver du?

För 6700:- får du 40*4+20+5=185 med hemresa söndag.
ARN-NUE-GOT.png

För 40*4+20*2=200 TP, så blir det hemresa måndag och övernattning på LHR men drygt 700:- billigare biljett.

ANR-NUE-GOT-viaHAM.png

Om det går att åka hem från MUC så går det att åka följande som ger 40*4+20 = 180 TP, med hemresa på söndagen. Det här verkar vara den bästa idén.
ARN-NUE-MUC-GOT.png
 

Valley

Medlem
Gjorde om lite i schemat och åker ut 19 med hemresa 23
Utresa via Hamburg och hemresan via Düsseldorf.

Det konstiga var att det inte gick att boka något Businessegment på BA-sidan när jag körde Multi City, fast jag valde det alternativet.
Hade jag bokat varje segment enskilt gick det dock.
Vad gjorde jag för fel ?
 
Toppen