Jonas Larsson
Medlem
Hej!
Jag har funderat ett tag på varför många flygbolag delar upp sina lounger i Business Class och Guldkortslounger. I många fall känns service och känsla lika (ex. SAS lounger).
Där servicen skiljer gör bolagen olika prioriteringar. Qatars Business Class lounge är mkt bättre är sin guldkortlounge. Här prioriterar man efter den klass man flyger i. Andra bolag prioriterar sin guldkortsinnehavare med bättre lounger före sina business Class resenärer (ex. Lufthansa).
Någon annan som funderat på detta? Finns det någon bra förklaring om min iakttagelse stämmer?
Jag har funderat ett tag på varför många flygbolag delar upp sina lounger i Business Class och Guldkortslounger. I många fall känns service och känsla lika (ex. SAS lounger).
Där servicen skiljer gör bolagen olika prioriteringar. Qatars Business Class lounge är mkt bättre är sin guldkortlounge. Här prioriterar man efter den klass man flyger i. Andra bolag prioriterar sin guldkortsinnehavare med bättre lounger före sina business Class resenärer (ex. Lufthansa).
Någon annan som funderat på detta? Finns det någon bra förklaring om min iakttagelse stämmer?