Senaste nytt

Tvinga SAS att få till en fungerande prio boarding

S

SkyPriority

Guest
Ja nu har jag än en gång suttit och bevittnat en skock på 180 människor som trängs och ska på samtidigt. Detta trots meddelande om prioritet för Plus, Guld och Diamond. Det är dax att vi som flyger agerar och kräver att SAS får till en fungerande prio boarding.

Maila eller ring varje gång prioritet inte efterlevs, det är hög tid att vi som resenärer börja klaga i den omfattning att SAS är tvungna att hålla sin medlemsförmån "Du har prioritet vid ombordstigning."

Exempel på mail.
Hej jag flög Arlanda-Sundsvall med SK048 kl 09:45 igår och prio boarding efterlevdes inte trots att det ska ingå som förmån för mig som statuskund. Jag undrar då varför inte SAS lever upp till förmånen om prio boarding?

Med Vänliga Hälsningar

Jan Andersson EBD12345678

Någon får gärna utveckla mallen. Skriv gärna svaret du får i ett inlägg.

Klicka nedan på den status du har och logga in för att se mail adressen.

SAS Guld
SAS Diamond
SAS Pandion

Så här skriver SAS själva i sin senaste delårsrapport.

SAS strategiska prioriteringar

För att stärka konkurrenskraften och för att möta utmaningarna
i branschen, genomför SAS ett antal åtgärder inom tre strategiska prioriteringar:

1. Etablera en effektiv produktionsplattform
2. Vinna slaget om Skandinaviens frekventa resenärer
3. Investera i framtiden
 
Last edited by a moderator:
F

FCT

Guest
Ja nu har jag än en gång suttit och bevittnat en skock kor på 180 människor som trängs och ska på samtidigt. Detta trots meddelande om prioritet för Plus, Guld och Diamond. Det är dax att vi som flyger agerar och kräver att SAS får till en fungerande prio boarding.

Maila eller ring varje gång prioritet inte efterlevs, det är hög tid att vi som resenärer börja klaga i den omfattning att SAS är tvungna att hålla sin medlemsförmån "Du har prioritet vid ombordstigning."

Exempel på mail.


Någon får gärna utveckla mallen. Skriv gärna svaret du får i ett inlägg.

Klicka nedan på den status du har och logga in för att se mail adressen.

SAS Guld
SAS Diamond
SAS Pandion

Så här skriver SAS själva i sin senaste delårsrapport.

SAS strategiska prioriteringar

För att stärka konkurrenskraften och för att möta utmaningarna
i branschen, genomför SAS ett antal åtgärder inom tre strategiska prioriteringar:

1. Etablera en effektiv produktionsplattform
2. Vinna slaget om Skandinaviens frekventa resenärer
3. Investera i framtiden
Flera saker jag reagerar på i din text, bland annat att du refererar till dina medresenärer som kor. Vad gör det dig till...?
I sak kan jag ibland hålla med dig men ärligt talat, vad spelar det för större roll egentligen. Alla kommer på och alla kommer fram ändå.
Nä, ska du få gehör för detta i någon större utsträckning så är nummer ett att använda respektfullt och vårdat språk.
 

Wendestam

Medlem
Bra idé! Tycker prioboarding fungerar dåligt i minst 90% av fallen jag åkt.
Som kommentar på ovan: Spelar det roll?
För mig som EBD betyder det mycket då jag nästan uteslutande reser med max antal handbagage (kabinväska + mindre dataväska) och kommer jag sist på, i Go eller Plus, är det oftast helt fullt i hyllorna och kabinväska får inte plats.
Men det jag kan störa mig mest på det är att man utlovar något som man inte levererar. "Vi välkomnar alla i Plus, EBD, EBG och Star G" och sen får alla gå på...
Utlova inte prioboarding om det inte efterlevs. Det är det som stör mig.
 
Även för mig som EBS resenär tycker jag att icke-fungerande prioboarding är irriterande. Visst flänger jag ihop segment nu under hösten för att nå EBG, men det är just nu oviktigt. För mig så är det minst lika viktigt att boarding fungerar både för mer frekventa resenärer samt för oss resterande. Dels på grund av ordnad boarding men också möjligheten att få undan carry-ons. För just nu så upplevs alla resenärer samlas i en grupp och blir stressade för att komma på. Visst är det svårt att uppskatta benämningen på andra resenärer men just nu väljer jag att inte känna mig träffad, även om jag just nu ingår i den gruppen som inte har Prioboarding.
 
S

SkyPriority

Guest
Det skulle vara intressant om alla faktiskt gjorde detta.

Med tanke på frekvensen av resor vi tillsammans har på BC så borde något hända?

Precis min tanke. Det här fungerar bara om många människor nöter på SAS. Det är väl inte en nyhet direkt att det inte fungerar. Men det känns som att nog många inte brytt sig för att dom ska orka lyfta ett finger.

Flera saker jag reagerar på i din text, bland annat att du refererar till dina medresenärer som kor. Vad gör det dig till...?
I sak kan jag ibland hålla med dig men ärligt talat, vad spelar det för större roll egentligen. Alla kommer på och alla kommer fram ändå.
Nä, ska du få gehör för detta i någon större utsträckning så är nummer ett att använda respektfullt och vårdat språk.

Ja alltid finns det något man kan störa sig på. Om du hade känt mig hade du förstått att texten var bara till för att beskriva en viss känsla som kan uppstå när man står utanför gate och ser en 737-800 ska på samtidigt, det fanns alla samhällsklasser i kön så det snacket kan vi skippa direkt. Om du inte bryr dig om prio boarding kan du helt hålla dig borta från tråden för mig hade det gjort skillnad att gå på i en ordnad miljö.

Bra idé! Tycker prioboarding fungerar dåligt i minst 90% av fallen jag åkt.
Som kommentar på ovan: Spelar det roll?
För mig som EBD betyder det mycket då jag nästan uteslutande reser med max antal handbagage (kabinväska + mindre dataväska) och kommer jag sist på, i Go eller Plus, är det oftast helt fullt i hyllorna och kabinväska får inte plats.
Men det jag kan störa mig mest på det är att man utlovar något som man inte levererar. "Vi välkomnar alla i Plus, EBD, EBG och Star G" och sen får alla gå på...
Utlova inte prioboarding om det inte efterlevs. Det är det som stör mig.

Jag undrar om 10% räcker. Personligen har jag bara sett en eller två gånger en riktig prio boarding där man NEKAR folk som saknar status/plus. Precis det jag också stör mig mest på. Man annonserar och utlovar något man inte håller! Upp till SAS att leverera.

Gör din egen prio boarding; häng i loungen så länge det går. Smit sen på allra sist.

Nej det här handlar om att SAS ska stå för vad dom lovar ingenting annat.

Är det inte bättre att välja ut 1 mail adress till 1 nyckelperson med lite makt i bolaget?

Ja det är ingen som hindrar att använda alla kanaler som är möjligt. Ringa, maila kundtjänst, hitta någon nyckelperson, skriva på Facebook/Twitter, prata med personal i gate och ifrågasätta.
 
Toppen