Senaste nytt

Fritt extra bagage för förnödenheter pga flyktingsituationen

Status
Stängd för vidare inlägg.

johhenrik

Medlem
SAS släppte detta pressmeddelande nyss. Snyggt gjort!

Med anledning av flyktingsituationen i Medelhavsområdet
Med anledning av den rådande flyktingsituationen i Medelhavsområdet erbjuder SAS sina resenärer möjligheten att checka in extra bagage med förnödenheter vid avresan. De som flyger till medelhavsområdet kan därmed packa med kläder, skor och hygienartiklar till flyktingar i nöd utan att betala något extra för det bagaget. SAS resenärer behöver inte anmäla eller ansöka om detta i förväg.

Med anledning av flyktingsituationen i Medelhavsområdet | SAS
 
Det blir lätt en politisk diskussion eftersom att hela flyktingsmugglings-industrin lever av konstiga regler för flygbolagen. Se bara vad som utspelar sig i kommentarerna på SAS inlägg om saken på deras Facebook.
 

kaktusen

Medlem
Stämmer nog. Jag kan inte se kommentarerna på Facebook eftersom jag vägrar Facebook. Enda på Businessclass.se?:)

Det var inte min mening att göra diskussionen politisk så jag ber om ursäkt till johhenrik om det uppfattades så.
 
Last edited:

palmen

Moderator
För att inte denna tråd ska spåra ur helt och hållet så diskuterar vi vad tråden faktiskt handlar om, att SAS erbjuder gratis extra bagage för de som reser till medelhavs-regionen om man önskar.
Politiska diskussioner samt vad man anser är fakta lämnar vi helt utanför detta forum.

//Moderatorteamet
 

rvarttinen

Medlem
Stämmer nog. Jag kan inte se kommentarerna på Facebook eftersom jag vägrar Facebook. Enda på Businessclass.se?:)

Det var inte min mening att göra diskussionen politisk så jag ber om ursäkt till johhenrik om det uppfattades så.
Nej, jag har heller inte ett konto på FaceBook.... till mångas förtret... :) ... i övrigt så refererar jag till inläggen av @palmen och @johhenrik.
 

Morgan

Medlem
Har de sådan extra kapacitet för bagage att det funkar, eller kan det bli praktiska problem om ett plan fullt med golfresenärer tar med sig 2×23 kg extra till Malta?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen