Senaste nytt

Att använda sin flygbolagsstatus till något nyttigt.

Bryant

Medlem
Jag har under dagen funderat en hel del. Kan jag göra något nyttigt samtidigt som jag "utför" min hobby.

Under kvällen har jag suttit och letat resor, det i sig är inget konstigt. Men denna gång har jag tittat på resor till Lesbos (MJT) och Kos (KGS). Tankarna är många, men går ut på att maxa den tillåtna bagage vikten med förnödenheter, åka iväg och resa hem utan bagage.

Men! Som med allt annat så krävs det mer än en vilja.

Vi får se vart det slutar.

Men behöver du förnya ditt A3 eller göra en MR så har du ett tips här ;).
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Jag har under dagen funderat en hel del. Kan jag göra något nyttigt samtidigt som jag "utför" min hobby.

Under kvällen har jag suttit och letat resor, det i sig är inget konstigt. Men denna gång har jag tittat på resor till Lesbos (MJT) och Kos (KGS). Tankarna är många, men går ut på att maxa den tillåtna bagage vikten med förnödenheter, åka iväg och resa hem utan bagage.

Men! Som med allt annat så krävs det mer än en vilja.

Vi får se vart det slutar.

Men behöver du förnya ditt A3 eller göra en MR så har du ett tips här ;).
Bra idé.
När vi åkte till Tanzania för första gången tog vi med oss engelska barnböcker och kläder till max viktgräns sedan lämnade vi dem till en lokal missionärskyrka.
 

karho

Medlem
Fin tanke! Det vore ju för jäkla fint om man kunde få till en BC-resa med liknande upplägg, med allas guldkort kan man få med rätt mycket förnödenheter till behövande människor. BusinessClass does good liksom...
 

Tostarp

Medlem
Kanske ett upplägg att införa någon form av 'annonsering' typ: Jag åker till 'Fattigt land' på Onsdag nästa vecka och kan ta med 35kg extra.

Jag har själv tagit med åtskilligt gods till bade vänner o bekanta under årens lopp (Värsta är nog två lådor kräftor till Nigeria !). Det är ju alltid en risk att ta med någonting till någon annan, men om man (som mig) alltid kräver att få öppna väskan och kolla igenom så minimerar man risken. Därutöver är ju risken att någon försöker smuggla något farligt eller otillåtet FRÅN Sverige är nog väldigt liten?
 

Timotey

Medlem
Har blivit inspirerad av tråden och har en resa till Budapest inplanerad om 2veckor. Från att endast resa med handbagage har jag ändrat mig och tänker utnyttja min status hos Air Berlin och ha med mig 2 väskor á 32kg med kläder och mat till de flyktingar som sitter fast på stationen. Har börjat ringa runt till familj och vänner för att hjälpas åt och samla in
 

Bryant

Medlem
Har blivit inspirerad av tråden och har en resa till Budapest inplanerad om 2veckor. Från att endast resa med handbagage har jag ändrat mig och tänker utnyttja min status hos Air Berlin och ha med mig 2 väskor á 32kg med kläder och mat till de flyktingar som sitter fast på stationen. Har börjat ringa runt till familj och vänner för att hjälpas åt och samla in


Just Budapest har jag inte tänkt på... Dit är det enklare att ta sig.

Jag har suttit i några timmar och försökt pussla ihop en resa (grekiska övärlden) och livet här hemma och just nu går det inte att få ihop på kort sikt.

Tack @Timotey, du kommer att göra någons liv lite enklare.
 
Toppen