Senaste nytt

5000 Eurobonus Basic kvar till EBG...

Dr. No

Ny medlem
Hej

Jag har exakt 40000 Eurobonus Basic och ordnar jag minst 5000 till blir det EBG... Har ni några ideer om hur jag "jobbar" ihop de poängen med minsta ansträngning, tid och pengar snabbast...

Ska boka lite nya resor senare i höst och då vore det najs att ha EBG. Min period tar slut 31:e januari 2016.

Vänlige(n),
Joakim
 
Stockholm-København-Berlin T/R i Plus giver 4.500 point. Dette kræver således yderligere en T/R i billig Go.

Er du mere risikovillig booker du i Go og opgraderer (eventuelt kun delvist) til Plus med OptionTown. Dette giver dig **op til** 6.000 point, men er helt klart mere risikofyldt.
 

brunte

Medlem
Är det viktigt att du är EBG när du bokar dina planerade resor? Annars är ju planerade resor alltid det bästa sättet att få in poäng.

I annat fall är det bara en fråga om hur mycket tid, pengar och möda du är beredd att lägga ner. Titta i lågpriskalendern och hitta så korta t/r-flighter som möjligt utanför norden och boka dessa i plus, eller chansa på att få köpa OT-uppgraderingar. Men det kommer ju att kosta några tusen i bästa fall.
 

Dr. No

Ny medlem
Är det viktigt att du är EBG när du bokar dina planerade resor? Annars är ju planerade resor alltid det bästa sättet att få in poäng.

EBG är bra att ha när man har otur och behöver vänta någonstans, lämpligtvis i en Lounge ;-) Annars är jag helt enig.

Men resandet är i sig väldigt najs så korta resor till Berlin är inte fel ;-)

Jag utgår från Göteborg vilket jag borde nämnt. Ska erkänna att frågan var kanske lite dålig då det självklart är precis som ni säger, flyg utanför men kort med rätt klass. Får skylla på fredagströtthet, bekvämlighet att inte tänka själv eller ja vad vet jag...
 

brunte

Medlem
EBG är bra att ha när man har otur och behöver vänta någonstans, lämpligtvis i en Lounge ;-) Annars är jag helt enig.
Har du Eurobonus Diners? I så fall kollar du upp om det finns lounger du har tillgång till i och med det på flygplatserna du ska till. Då kostar ett loungebesök oftast en dryg hundralapp. Har du inte det är första året gratis så det är bara att ansluta sig och sen avsluta innan året är slut.
 

Dr. No

Ny medlem
Har du Eurobonus Diners? I så fall kollar du upp om det finns lounger du har tillgång till i och med det på flygplatserna du ska till. Då kostar ett loungebesök oftast en dryg hundralapp. Har du inte det är första året gratis så det är bara att ansluta sig och sen avsluta innan året är slut.

Tyvärr. Men väldigt bra tanke. Mao kan jag hämta ut ett 1:a året gratis Eurobonus Diners och sedan uppnå EBG så blir det gratis därefter så länge jag har EBG. Merci!
 
Toppen