Senaste nytt

Knasig poängintjäning med Lufthansa

Hejsan Forumet

Kollar på lite biljetter till Brasilien framöver här, och jag blir helt ärligt inte riktigt klok på Lufthansa.

1. Jag tjänar mer poäng på att flyga på mitt Eurobonusprogram än på deras egna Miles and More. Det verkar ju lite snurrigt.

2. Det konstigaste är att jag tjänar 100% miles med SAS om jag flyger i LH's billigaste business (P) och 150% miles om jag flyger deras "nya" premium economy (E). Enkel väg i P kostar ca 14500 och enkelväg i E runt 9800.

Hur funkar det här egentligen?

P.S Någon som flygit business och premium från frankfurt till sau paolo? Recension?
 

agehall

Medlem
Hur funkar det här egentligen?

Jättebra.

Problemet är att man gärna vill försöka applicera logik på saker och ting men det funkar inte när flygbolag är involverade. Då ska man istället läsa det finstilta och sätta sig in i reglerna. Olika program fungerar olika även om man flyger med samma bolag, så du har gjort helt rätt som jämför! Det är dock tyvärr bara att inse att det inte finns någon logik i det hela.
 
F

FCT

Guest
Skippa premium. Fick jag välja mellan premium ToR eller Business ena hållet och economy andra så skulle jag välja det sistnämnda.
Jag säger skippa business. Eftersom båda flighterna är relativt långa nattflighter (såvida de inte ändrat tidtabellen nyligen) så sitter jag hellre hyfsat på två flighter än att pinas på en av dem, men smaken är som baken.. :)
 

Moco

Medlem
Business ena och Economy andra. Helt klart. Inte någon större skillnad mellan PE och Economy, i min mening. Det är fortfarande Economy...
Jag flyger GRU och GIG hela tiden och jag är inte mindre utvilad i PE än i E.
 
Toppen