Senaste nytt

Malmö Aviation vs Sverigeflyg när det handlar om bonus

mha321

Medlem
Man kan ju i dagsläget boka Sverigelygs flyg (t.ex. flysmaland, osv osv) antingen på deras site eller via malmoaviation.se.

Någon som vet hur det funkar med bonusprogram där? Om jag bokar "operated by braathens regional" på malmoaviation.se, får jag poäng till deras program? Eller får jag bonuspoäng i Sverigeflyg? Eller inte i något av dem?

(intressant nog verkar priset ligga ca 20kr lägre på malmoaviation.se..)
 

Jacob

Medlem
Du får poäng i Malmö Aviations bonusprogram om flygen bokas med TF-prefix. Gjorde detta senast i augusti och poängen kom in nästa dag. Inga poäng om flygen bokas hos Sverigeflyg på någon av deras webbsidor (brukar väl vara DC-prefix).

Sverigeflyg jobbar med kuponger som du samlar ihop och byter mot olika produkter och tjänster. Förmodligen kan man köra double dip eftersom även incheckningsmaskinerna skriver ut dessa. Jag fick i alla fall en kupong sist från maskinen trots att jag hade mitt Malmö Aviation-nummer i bokningen. Vet inte om det är meningen att det ska vara så. I vilket fall kommer allt ändras senare i höst när de går ihop i BRA.
 

mha321

Medlem
Tackar!

Jag har lite sådana kuponger (de kallar dem ju för poäng) liggande, så jag funderar på om det inte är bäst att ta det den vägen. De borde ju konvertera till något i samband med att de går ihop till BRA kan man tycka...
 
Toppen