Senaste nytt

Är det inte märkligt att det står bara flygplatsnamn men inte stadsnamn?

Dr. Miles

Expert
På SAS.se "Är flyget i tid?"

Screenshot20120315_1.jpg

Jag försökte hitta Köpenhamn, men inte lyckades.
När jag kollade noga upptäckte jag att det står endast flygplatsnamn(typ Kastrup), men inte stadsnamn(Köpenhamn/Copenhagen).
Vi här på BC.se är vana resenärer och de flesta förstår detta, men är det inte lite taskigt för vanliga resenärer?
 

Alx

Medlem
Framför allt har väl "Kastrup" bytt namn till Copenhagen Airport? Kan ju vara bra om man använder rätt namn på flygplatsen om man nu ska envisas med att endast använda detta... Extra pinsamt att just SAS som tvingar var och varannan passagerare att åka via hubben CPH inte vet vad deras viktigaste flygplats heter... :eek:
 

Lukas2

Medlem
Verkar ju som sagt de skriver flygplatsnamnet, där det finns något "eget" namn. Men varför står det Helsinki, på flygen till Helsingfors?
Håller även med att det kanske borde skrivas ut vilken stad... alla kanske inte har koll på att "Leonardo Da Vinci-fiumicin", är Rom.
 

ulagun

Medlem
Ganska logiskt med Helsinki, för det är Helsingfors på finska dessutom internationella benämningen. Tur att de inte använder Vantaa som flygplatsen egentligen heter.:eek:
 
Går flygen även till Dulles,Otto Lilienthal, Willy Brandt (med start i Juni), Charles de Gaulle, Schiphol, Sheremetyevo m.fl.? Listan på flygplatser med annat namn kan ju göras lång.
 
Ingen riktig ordning kan man tycka... Sedan har väl flygplatserna, Swedavia m.fl. också stökat till det en del. T.ex. Östersunds flygplats på Frösön kallas numera Åre/Östersund. Ängelholm har blivit Helsingborg/Ängelholm. Å andra sidan vill ju Landvetter profilera sig som just Landvetter. Ett naturligt steg hade annars varit Borås/Göteborg, då Landvetter ligger i stort sett mitt emellan städerna.
 

mry

Medlem
Jag såg att det står att sas har ett ankommande plan från AQJ inatt, hade ingen aning att sas flög från jordanien?
SK 7816 var det för den som undrade, men det måsste ju vara en charter eller så?
 
Toppen