Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Skyraider

Medlem
Jag skickade en EC 261/2004 claim till Austrian 11/8 (bad om svar inom 2 v). Har inte hört något ifrån dem än. Någon som vet hur lång tid de brukar ta på sig och när man behöver eskalera?
 

agehall

Medlem
Bara för att du ber om svar inom en viss tid så behöver inte det betyda att motparten respekterar detta. Det är nog bara att vänta tills de svarar.
 

Skyraider

Medlem
Det är jag förstås medveten om. Därav också min fråga om hur lång tid det brukar ta för dem (en del företag är ju kända för att låta bli att svara tills det kommer en domstolskallelse exempelvis)
 

Timotey

Medlem
Hade ett "case" med Austrian förra året och det tog två månader innan jag fick något svar överhuvudtaget, sedan tog det två månader till innan jag fick ersättning
 

JWD

Medlem
En snabb fråga, igår så var SK403 från ARN till CPH en timme försenad. Hur ställer sig reglerna för en timmes försening? Jag hann med mitt anslutningsflyg till IAD. Ber om ursäkt för den dumma frågan. Men sitter med mobilen på ett hotell för tillfället.
 

Per L

Ny medlem
Hej är ny här, och har en fråga:

Igår skulle jag flyga till Lyon via Paris kl 15:50 men det blev inställt pga att en motor inte ville fungera som den skulle.
Blev ombokad till ett nytt flyg idag 20:35.

Tyvärr är det bara 1417 km till Lyon så ersättningen (om den godkänns) blir den lägsta.
Eller har tiden (över ett dygn senare i Lyon) någon påverkan?

Per
 
Toppen