Senaste nytt

SAS Fast track Kastrup

F

FCT

Guest
Jag är SEN inom M&M och flyger oftast Lufthansa. Eftersom Lufthansa inte erbjuder fast track på Kastrup så har jag börjat snegla på att fixa ett EBG.

Måste jag ha EBG inlagt i bokningen för att få fast track på Kastrup, eller räcker det att vifta med EBG-kortet? Jag vill lägga alla miles på M&M eftersom jag brukar dem till C/F awards på LH Group.
 

Agö

Medlem
Jag är SEN inom M&M och flyger oftast Lufthansa. Eftersom Lufthansa inte erbjuder fast track på Kastrup så har jag börjat snegla på att fixa ett EBG.

Måste jag ha EBG inlagt i bokningen för att få fast track på Kastrup, eller räcker det att vifta med EBG-kortet? Jag vill lägga alla miles på M&M eftersom jag brukar dem till C/F awards på LH Group.
Efter att de infört en speedgate är det ju en klar fördel att ha det inlagt i bokningen så att du kan scanna boardingkortet. Det finns dock alltjämt en FT-vakt som sitter efter speedgaten och tar hand om "problem" så jag antar att det bara är att gå till henne med EBG-kortet annars.
 
F

FCT

Guest
Efter att de infört en speedgate är det ju en klar fördel att ha det inlagt i bokningen så att du kan scanna boardingkortet. Det finns dock alltjämt en FT-vakt som sitter efter speedgaten och tar hand om "problem" så jag antar att det bara är att gå till henne med EBG-kortet annars.
Ok låter ju bra, så det är alltså ingen regel som säger att man måste ha EBG inlagt i bokningen för att få SAS Fast track?
 

Agö

Medlem
Ok låter ju bra, så det är alltså ingen regel som säger att man måste ha EBG inlagt i bokningen för att få SAS Fast track?
Nej, någon sådan regel finns inte. Finns väl många som inte får tjäna bonuspoäng på t.ex. tjänsteresor men som ändå är EBG privat och följaktligen kan använda sig av status vid resandet.
 

ulagun

Medlem
Hjälper det verkligen med EBG i SAS fast track i CPH om man flyger med LH (eller annat Alliance bolag)?
Har själv blivit avvisad med EBD när jag är bokad på LH.
Måste även flyga med SAS för att slinka igenom.
 

Agö

Medlem
Hjälper det verkligen med EBG i SAS fast track i CPH om man flyger med LH (eller annat Alliance bolag)?
Har själv blivit avvisad med EBD när jag är bokad på LH.
Måste även flyga med SAS för att slinka igenom.

Ja, du har FT som EBG även om du flyger med annat Star Alliance-bolag.
  • Du är välkommen att använda Fast Track om du...
    • reser i Wideroe Business eller Flex
    • är EuroBonus silvermedlem och reser i perioden 1 jul - 31 aug eller 15 dec - 15 jan
    • är EuroBonus Guld- eller Diamantmedlem (oavsett biljettyp), förutsatt att resan sker med SAS, Wideroe eller annat Star Alliance-bolag
    • reser i Business med en av våra samarbetspartner på ett SK flightnummer

Och flyger man med SAS så kommer man väl igenom med *G ?

Om du flyger Go med SAS och inte är EBG men annan *G så ska du inte ha rätt till FT. Att tillämpningen är en annan är en annan femma.

Tyvärr! Är du guldmedlem hos någon av våra Star Alliance partners, eller om din flygning sker med annat bolag, så kan du inte utnyttja Fast Track. Kolla din resplan - "Flight operated by".
 
  • Gilla
Reactions: FCT

olo

Medlem
På Landvetter har inte heller Lufthansa avtal om fast track, men det går alldeles utmärkt som EBG. På agentens skräm dyker den fina stämpeln [Fast Track OK] upp.
 

ulagun

Medlem
Ja, du har FT som EBG även om du flyger med annat Star Alliance-bolag.
Agö,
Gäller detta verkligen även SAS FT på Kastrup?
I så fall har jag blivit felaktigt nekad när jag som EBD rest med LH
 

Agö

Medlem
Ja, du har FT som EBG även om du flyger med annat Star Alliance-bolag.
Agö,
Gäller detta verkligen även SAS FT på Kastrup?
I så fall har jag blivit felaktigt nekad när jag som EBD rest med LH
Du har blivit felaktigt nekad. Jag har aldrig blivit nekad som EBG/D när jag åkt med annan Star Alliance-carrier från Kastrup.
 
  • Gilla
Reactions: FCT
Toppen