Senaste nytt

intressant kundtjänstupplevelse... (inte på ett bra sätt)

HenrikT

Medlem
Den 31 oktober flyger jag ARN-DOH-MEL med QR i business class. Igår ringde jag kundtjänst på 08-4020080 för att kolla en grej. Som ni vet blir man ju kopplat någon annanstans i världen. Jag uppger min bokningsreferens och börjar ställa min fråga på engelska. Jag blir avbruten av kvinnan i kundtjänst som säger att jag kan bli kopplad till en person som kan svenska om jag vill (kanske ska man ta det som att min engelska inte är 100... ;)). Tack sa jag och signalerna går fram... Det svarar en kvinna (gissningsvis en äldre dam) som direkt frågar/ryter (på svenska) vart jag fått detta nummer ifrån. Eh, sa jag... kundtjänst kopplade mig. Efter det fick jag en utskällning efter noter och hon avslutade med att hon minsann tänkte koppla tillbaka mig till kundtjänst och att jag typ aldrig skulle göra om det jag just gjorde. Hon kopplade mig sedan tillbaka... och jag la på luren helt i chock. Undrar om jag vågar göra ett nytt försök idag?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Valley

Medlem
Den 31 oktober flyger jag ARN-DOH-MEL med QR i business class. Igår ringde jag kundtjänst på 08-4020080 för att kolla en grej. Som ni vet blir man ju kopplat någon annanstans i världen. Jag uppger min bokningsreferens och börjar ställa min fråga på engelska. Jag blir avbruten av kvinnan i kundtjänst som säger att jag kan bli kopplad till en person som kan svenska om jag vill (kanske ska man ta det som att min engelska inte är 100... ;)). Tack sa jag och signalerna går fram... Det svarar en kvinna (gissningsvis en äldre dam) som direkt frågar/ryter (på svenska) vart jag fått detta nummer ifrån. Eh, sa jag... kundtjänst kopplade mig. Efter det fick jag en utskällning efter noter och hon avslutade med att hon minsann tänkte koppla tillbaka mig till kundtjänst och att jag typ aldrig skulle göra om det jag just gjorde. Hon kopplade mig sedan tillbaka... och jag la på luren helt i chock. Undrar om jag vågar göra ett nytt försök idag?

Får du någon gång abstinens mot dylik servicepersonal, rekommenderar jag starkt att kontakta Telia's kundtjänst.
 

Voyageur

Medlem
Den 31 oktober flyger jag ARN-DOH-MEL med QR i business class. Igår ringde jag kundtjänst på 08-4020080 för att kolla en grej. Som ni vet blir man ju kopplat någon annanstans i världen. Jag uppger min bokningsreferens och börjar ställa min fråga på engelska. Jag blir avbruten av kvinnan i kundtjänst som säger att jag kan bli kopplad till en person som kan svenska om jag vill (kanske ska man ta det som att min engelska inte är 100... ;)). Tack sa jag och signalerna går fram... Det svarar en kvinna (gissningsvis en äldre dam) som direkt frågar/ryter (på svenska) vart jag fått detta nummer ifrån. Eh, sa jag... kundtjänst kopplade mig. Efter det fick jag en utskällning efter noter och hon avslutade med att hon minsann tänkte koppla tillbaka mig till kundtjänst och att jag typ aldrig skulle göra om det jag just gjorde. Hon kopplade mig sedan tillbaka... och jag la på luren helt i chock. Undrar om jag vågar göra ett nytt försök idag?

Alltså what? Kopplade QR dig till tant Kerstins privata Doro i Mellerud? Ibland förstår man inte hur folk tänker....
 

henke12

Medlem
Min gissning är att hon kopplade vidare till ett internt nummer till tex flygplatsens biljettkassa som ej är ett publikt nummer och inte ska nyttjas av passagerare.
Men det är ju inte OK att skälla ut dig för att hennes kollega "kopplade fel"
 

sweflyer

Medlem
Jag har också fått tillrättavisningar när kundtjänst på diverse flygbolag och andra bolag kopplat mig fel. Märkligt agerande tycker jag.

Då och då får jag kunder som blir felkopplade till mig på jobbet. Jag jobbar inte med att ta emot sådana förfrågningar, men självklart försöker jag hjälpa dem rätt, ge korrekt nummer, eller eventuellt svara om jag nu kan svaret på det som de undrar. Absolut ingen avhyvling.
 
Toppen