Delayed
Medlem
Hej!
Jag vill börja med att säga att jag är osäker på i vilket delforum denna fråga passar bäst och har jag valt fel så får den naturligtvis gärna flyttas!
Jag och fru Delayed blev försenade på en resa till San Francisco för några veckor sedan. Vi skulle anlända med VX205 16:40 men på grund av missad anslutning i Chicago kom vi istället med VX211 och landade 21:35.
Biljetten var i sin helhet bokad med SAS från Arlanda och tid för byte i Chicago var 1 timme, 50 minuter. När vi kom av planet i Chicago var köerna enorma. Det tog över en timma att få bagaget och komma ut landside. Väl där vägrade de att ta emot våra väskor utan vi fick själva släpa dessa på "tåget" till nästa terminal. När vi där väl lyckats armbåga oss fram till Virgin America-personal var det kanske 20 minuter till avgång och de menade att vi var chanslösa och bokade om oss till nästa avgång.
Så vad säger ni. Är det bara att gilla läget eller har någon gjort fel och finns det i så fall chans till någon form av kompensation?
Jag vill börja med att säga att jag är osäker på i vilket delforum denna fråga passar bäst och har jag valt fel så får den naturligtvis gärna flyttas!
Jag och fru Delayed blev försenade på en resa till San Francisco för några veckor sedan. Vi skulle anlända med VX205 16:40 men på grund av missad anslutning i Chicago kom vi istället med VX211 och landade 21:35.
Biljetten var i sin helhet bokad med SAS från Arlanda och tid för byte i Chicago var 1 timme, 50 minuter. När vi kom av planet i Chicago var köerna enorma. Det tog över en timma att få bagaget och komma ut landside. Väl där vägrade de att ta emot våra väskor utan vi fick själva släpa dessa på "tåget" till nästa terminal. När vi där väl lyckats armbåga oss fram till Virgin America-personal var det kanske 20 minuter till avgång och de menade att vi var chanslösa och bokade om oss till nästa avgång.
Så vad säger ni. Är det bara att gilla läget eller har någon gjort fel och finns det i så fall chans till någon form av kompensation?