Senaste nytt

SAS har stora problem med TravelPass-migreringen

extacn

Medlem
Nu har det gått 1 månad och fel som ff inte är lösta:
1. TP-produkt+EBG = platsgaranti >48h funkar inte. Måste ringa stup i kvarten när det är fullt :mad:
2. Batchmigrerad äldre TP-bokning ResAid->Amadeus "finns inte" enligt TP-sidorna. Går att lösa genom att titta på den i checkmytrip.com
 

Jacob

Medlem
Välkommen till BusinessClass.se extacn!

Du är inte ensam att ha problem med Travel Pass men det verkar som det går åt rätt håll, nedan kom ut i torsdags. Verkar som de håller på att få ordning på systemen. Någon som har bättre koll på förkortningarna än jag har?

Status Travel Pass 22MAR12 15:00 LT.
SAS has now made significant improvements in the processing of Travel Pass journeys.

-With the deployment of automatic FOID insertion on AeTM, the problems related to FOID for AeTM users (agents & customers) is solved.
-The processing and invoicing of Travel Pass (TPC) journeys is almost back to normal and the majority of the back log has been captured.
-Further enhancements and system updates is scheduled in order further secure stability and speed.
-SIR information is still processed manually and the next set of SIR will be delivered during Friday 23MAR12 to Travel Agents.
 

ulagun

Medlem
Röran fortsätter!
Att skriva/ringa till dem är lönlöst, Får bara svar utan verklighetsförankring. Dessutom evig väntan trots EBG.
Det optimala var att jag fick felmeddelande även på telefonen när jag försökte få kontakt med Customer service idag.
Några av ständigt återkommande felmeddelanden;

Välj avgång?Det har uppstått ett internt minnesfel (3006
Det har uppstått ett fel, vänligen försök igen (4000 - 0)
Sök bokning Ett fel uppstod. (0)

Vill ni ha fler varianter, jag har en hel bunt till.

Således kan jag inte göra några ändringar på befintliga flygningar.
Inte seata mig vid bokning.
Nu över 20 enkelflygningar som inte finns bonus registrerade.

Har gått över en månad sedan 23/2 med detta strulande.
 

ulagun

Medlem
Vill bara addera två nya.
Denna gång från samma bokningsförsök

[{TEXT=Platsöversikten finns inte tillgänglig för detta flyg. Ditt önskemål kommer emellertid att beaktas vid bokningen. (8500), LIST_FIELD_ERROR=[], TYPE=E, NUMBER=8500}]

•Systemet kunde inte bearbeta din förfrågan. Kontakta kundtjänst för ytterligare hjälp. (9015)
 

extacn

Medlem
Jag har tröttnat och bokar nu alla peakflighter i veckan >2 veckor bort ifall jag vill ändra planerna med kort varsel.
En massa no-show/sena avbokningar men man kan ju inte sitta i långa tfn köer flera ggr i veckan...
 

Nystrom

Medlem
Roade mig på morgonen att boka några TP-resor. Tur att man är tålmodig.....
Exempel på "felmeddelanden":
1. Det finns inga TravelPass-bokningar
2. TPI ######### finns inte i din profil
3. Sidan du söker är inte tillgänglig för tillfället

Förutom vad i övrigt framkommer i tråden verkar det som att IT-gänget på SAS har en del att göra. Tittar jag på listan över bokningar så får jag olika resultat när jag klickar på länken "Mina TravelPass-bokningar" resp "Se/ändra bokning". Jag har förståelse att det kan kärva ca en vecka när man byter system men att det kärvar en månad......
 
Toppen