Senaste nytt

Stockholm med en 4,5-åring

Hej,

Jag hade tänkt spendera en helg i början av oktober i vår vackra huvudstad ihop med min ena son. Tanken är att helgen skall handla om honom. Så jag är på jakt efter aktiviteter som passar en 4,5-åring, men som också en vuxen kan stå ut med. Mina tankar just nu är tekniska, polismuseet och spårvagnsmuseet. Jag skulle gärna till fotografiska men är inte helt hundra om det passar sonen. Vad har ni för tips?

Sen är ju frågan var man bor någonstans. Jag kan tänka mig lägga ut runt 4000 för två nätter. Det skall vara en grym frukostbuffe och de skall ha pannkakor, samt såklart bra läge.

Sista frågan, var tar man sin son för att äta. Jag funderade på Burgers & Lobsters, men om det är något jag inte tycker om är att stå i kö. Jag är på jakt efter bra mat, men inte den stiffaste fine dining man kan hitta. Hur är Zink Grill nuförtiden till exempel?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Moco

Medlem
Kan Skansen vara något? Om han gillar djur då. Spårvägsmuseet resp. Polismuseet har väl några aktiviteter för barn, men annars är det väl mest för något äldre "barn", kan jag tycka. Annars instämmer jag nog om Junibacken också.
 

RickardG

Medlem
Är detta något som det kommer vara ofantligt många barn på under en helg?
Ja, det brukar vara smockat, men han kommer garanterat att gilla det.
Skippa fotografiska, för din sons skull ;)

Min 4,5-åring älskar fjärilshuset, som numera också har hajar och lite annat.
Vill du har bra mat och samtidigt lite äventyr för lillen, så ta båten ut till Fjäderholmarna. Det tar ca 20 minuter och där finns lite att utforska, en mindre lekpark och bra käk, även för barn.
 
Toppen