simon_says91
Medlem
För 2 veckor sen gjorde jag ett kurirjobb till Riga med utresa klockan 19:50 med Air Baltic från Arlanda. Biljetten bokades business och jag såg fram emot att få pröva deras produkt för första gången.
Servicen ombord fungerade till punkt och pricka. Jag var ensam i business som va på 3 rader alla med seatblock och riktigt skynke som skiljde kabinerna. Predepature drink erbjöds och jag fick menyn och samtidigt meddelade man att dom tyvärr inte hade några varma alternativ till middag. Detta berodde på att min biljett bokades 1,5 timme innan avgång så hade ingen mat lastats när planet lyfte från Riga.
Som plåster på såren, då jag skulle köra bil och inte heller kunde dricka champagne stoppade crew ner 2 monopole blue top flaskor tillsammans med 2 vattenflaskor i en påse som jag fick ta med mig av.
Nu till det som avslutade den här resan väldigt bra! Jag gjorde ett inlägg på instagram och prisade deras service ombord varpå airbaltics officiella instagram svarade och tackade. Skickade även iväg ett till kommentar efter detta om att de dock var tråkigt att det inte fanns några varma alternativ ombord planet, allt detta gjordes på instagram som ni kan se nedan.
Nu till det som gör detta ännu bättre. Jag skrev enbart vad jag tyckte och detta var den enda kommunikationen jag hade med bolaget, alltså inga mail eller liknande med info om min bokning eller liknande.
3 dagar sen ramlade det in ett mail i inkorgen från Air Baltics costomer relations som gjorde mig riktigt förvånad. Dom har tagit reda på min bokning och på det även erbjuder mig ersättning för den uteblivna maten, detta är bra service med tanke på att det enbart va 2 kommentarer på min instagram.
Kan verkligen rekommendera er att flyga med Air Baltic om ni får chansen i deras business class. Vänlig och bra service direkt när du kommer ombord tills du lämnar planet. Servicen på den här flighten slår faktiskt några av mina flighter jag gjort i Lufthansa business i Europa!
Menyn från flighten som enbart har en flygtid på 50 min.
Servicen ombord fungerade till punkt och pricka. Jag var ensam i business som va på 3 rader alla med seatblock och riktigt skynke som skiljde kabinerna. Predepature drink erbjöds och jag fick menyn och samtidigt meddelade man att dom tyvärr inte hade några varma alternativ till middag. Detta berodde på att min biljett bokades 1,5 timme innan avgång så hade ingen mat lastats när planet lyfte från Riga.
Som plåster på såren, då jag skulle köra bil och inte heller kunde dricka champagne stoppade crew ner 2 monopole blue top flaskor tillsammans med 2 vattenflaskor i en påse som jag fick ta med mig av.
Nu till det som avslutade den här resan väldigt bra! Jag gjorde ett inlägg på instagram och prisade deras service ombord varpå airbaltics officiella instagram svarade och tackade. Skickade även iväg ett till kommentar efter detta om att de dock var tråkigt att det inte fanns några varma alternativ ombord planet, allt detta gjordes på instagram som ni kan se nedan.
Nu till det som gör detta ännu bättre. Jag skrev enbart vad jag tyckte och detta var den enda kommunikationen jag hade med bolaget, alltså inga mail eller liknande med info om min bokning eller liknande.
3 dagar sen ramlade det in ett mail i inkorgen från Air Baltics costomer relations som gjorde mig riktigt förvånad. Dom har tagit reda på min bokning och på det även erbjuder mig ersättning för den uteblivna maten, detta är bra service med tanke på att det enbart va 2 kommentarer på min instagram.
Kan verkligen rekommendera er att flyga med Air Baltic om ni får chansen i deras business class. Vänlig och bra service direkt när du kommer ombord tills du lämnar planet. Servicen på den här flighten slår faktiskt några av mina flighter jag gjort i Lufthansa business i Europa!
Menyn från flighten som enbart har en flygtid på 50 min.
Last edited: