Senaste nytt

Platinum Sixt Card, matchas mot nästan allt

Knutte

Ny medlem
Är det någon som testat detta? Är det värt besväret, eller? Har aldrig fastnat för det här med olika bonuskort...

//Knutte
 
Last edited by a moderator:

agehall

Medlem
Är det någon som testat detta? Är det värt besväret, eller? Har aldrig fastnat för det här med olika bonuskort...

Välkommen hit Knutte.

Jodå, det är nog folk som testat det här. Bonuskort är otroligt bra när man lär sig att utnyttja dem rätt. Det är en stor del av vad som diskuteras här, så stanna kvar och läs lite så kommer nog även du att snart ha plånboken full med olika kort...
 

freppa87

Medlem
Matchade mitt Turkish Gold (som i sin tur är matchat från EBG) till ett Sixt Platinum. Efter att ha läst på flyertalk så var det viss osäkerhet om upgrade verkligen gällde matchade platinum, men när jag hyrde bil i Miami i våras fick jag en SUV istället för min bokade standard (ca 100$ dyrare den veckan).

Tipsar om denna tråden för vilket kort man ska använda när man bokar hyrbil.
 

Marcus_R

Medlem
Stövlade in glad i hågen på Sixt BMW Göteborg med mitt fräsha Platinumkort för ett tag sedan, men fick noll för det. "Finns inga bilar att uppgradera till"-svaret kändes tveksamt...
 

FFlash

Medlem
Tack för heads-up. Jag har så få hyrbilbokningar att jag inte hittills brytt mig om saken, men skickade ansökan nu. Skadar väl inte iaf. Det står ju på Eurobonus att Gold skulle även få AVIS Preferred och Hertz Gold, men jag ser inte mycket där att hämta hem...men bättre än ingenting såklart
 

olo

Medlem
Stövlade in glad i hågen på Sixt BMW Göteborg med mitt fräsha Platinumkort för ett tag sedan, men fick noll för det. "Finns inga bilar att uppgradera till"-svaret kändes tveksamt...
BMW Göteborg är inte direkt det främsta Sixt-kontoret... Sömnigare kontor får man leta efter, och det är klokt att avsätta en bra stund för att parkera bilen också i det hopplösa p-huset.
Tidigare fanns det även ett Sixt-kontor via Hedins/Mercedes (1 spårvagnshållplats bort), som nu har flyttat till centralen, där det tidigare vara Meet & Greet. Det ser jag fram emot att få prova istället för BMW. Mercedes-gänget var betydligt mer alerta.
 
Jag fick mitt Sixt Platinum via en länk från SAS om jag inte minns helt galet. Jag hyr inte bil frekvent, men de få gångerna jag gjort det hos Sixt har jag fått uppgradering. Bland annat på meet and greet på centralen i Göteborg. Ännu inte testat det nya kontoret där.
 

karho

Medlem
Jag fick mitt Sixt Platinum via en länk från SAS om jag inte minns helt galet. Jag hyr inte bil frekvent, men de få gångerna jag gjort det hos Sixt har jag fått uppgradering.

Samma här, matchade mitt EBG för några år sen. Oftast fått uppgradering tack vare det, och kortet verkar ha inte ha något utgångsdatum om man ska tro infon på deras hemsida när man loggar in. Bra grejer!
 

agehall

Medlem
EBG gav Sixt Plat som förmån (dvs det var inte en statusmatch) tidigare. Det försvann i samband med att EBD introducerades.
 
Toppen