Senaste nytt

Hur bokar jag Hilton Waikiki maj 2016 billigast

RickardG

Medlem
Jag som är helt grön när det gäller att få en bra deal med Hilton behöver lite hjälp!

Tre nätter i maj 2016, söndag till onsdag. Har EBG, Amex Elite och CCG just nu men inget hos Hilton. Finns det någon kampanjkod, bokningssite som ger ett bra pris och/eller möjlighet för mig att skaffa ett HHG genom någon typ av statusmatchning?

Det är detta hotell som avses: Hilton Hawaiian Village Waikiki Beach Resort | Honolulu Hotels

Hotels.com vill ha 10.500 för tre nätter (1 rum, 2 vuxna 3 barn). Avbokningsbart men utan frulle. Lite beroende på erbjudanden kan vi tänka oss att stanna 4 eller 2 nätter också, om det mot förmodan skulle dyka upp något i stil med 2-4-1 eller 4-4-2.
 

jumbooze

Medlem
Har du medlemskap hos Hilton (hhonors gratis att skapa) isf. kan du testa hiltonfamilymvp.com ( osäker på adressen men sök annars efter mvp )
 

agehall

Medlem
Tre nätter i maj 2016, söndag till onsdag. Har EBG, Amex Elite och CCG just nu men inget hos Hilton. Finns det någon kampanjkod, bokningssite som ger ett bra pris och/eller möjlighet för mig att skaffa ett HHG genom någon typ av statusmatchning?

Hilton ger väl challenges. Tror inte de kommer att matcha något av de statusar du har. Men om du kan klämma in 4 stays innan din hawaii-resa så tror jag du kan få HHonors Gold via diverse erbjudanden. Eller så köper du ett på EBay. Ryktet säger att det funkar bra.

Hotels.com vill ha 10.500 för tre nätter (1 rum, 2 vuxna 3 barn). Avbokningsbart men utan frulle. Lite beroende på erbjudanden kan vi tänka oss att stanna 4 eller 2 nätter också, om det mot förmodan skulle dyka upp något i stil med 2-4-1 eller 4-4-2.

Hilton har inga 2-4-1 a la Club Carlsson. Mitt tips är att använda MVP eller att gå med i Motormännen och köra AAA-rate.
 

RickardG

Medlem
Kollade precis MVP och de ger samma pris som Hotels.com, men ett rum med bättre läge/utsikt. Tyvärr ger det oss inte en lägre kostnad totalt, och inga bättre bokningsvillkor eller inkluderad frulle. Men tack för tipset, det kommer säkert till användning framöver!

Hur ser jag AAA-rate för en bokning?
 

RickardG

Medlem
Found it! Tyvärr lika tråkigt pris och utan något extra :(
Finns det ingen promotion code som går att applicera, typ 10% som man ofta hittar för Hotels.com eller liknande
 

agehall

Medlem
Kolla Hilton-forumet på FlyerTalk. Det är nog bästa chansen att hitta någon aktuell kod ifall det finns någon. Men troligen så är det bara att betala och se glad ut. Funkar varken MVP, AAA eller AARP så är det nog rätt kört med andra koder också.
 
  • Gilla
Reactions: FCT
Toppen