Senaste nytt

Uppgraderingar på British Airways som Guld medlem

nissefalk

Medlem
Efter reorna med Qatar och Malaysia i sommar flög jag ihop ett Guld kort på BA för första gången, vad tror ni om chanserna att bli uppgraderad på någon av följande flygningar, skall bli intressant att se om det ens blir någon, det är ju ett lotteri det där med uppgraderingar.

Gissningar någon, resor utgår från Göteborg men det är väl mest intressant att få uppgradering på de långa flygningarna. Alla bokningar i billigaste boknings klass.

Sep LHR-MIA-LHR bokad på ba.com med BA flight nummer men AA metall i Economy
Oct LHR-LAX-LHR bokad på ba.com i Economy på BA flyg
Dec LHR-DEL//BOM-LHR bokad på ba.com i Economy Plus på BA flyg
Jan LHR-HKG-LHR bokad på ba.com i Economy Plus på BA flyg
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Senator

Moderator
En helt omöjlig fråga att svara på, men jag har haft ett antal CW till F uppgraderingar på grund av överbokning...
 
Har haft BA guld några år nu. Aldrig fått någon OpUp på BA, dock fått en på AA från business till first från London till Dallas för mig och flickvännen. Detta skedde precis innan start då vi redan satt i business.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Efter reorna med Qatar och Malaysia i sommar flög jag ihop ett Guld kort på BA för första gången, vad tror ni om chanserna att bli uppgraderad på någon av följande flygningar, skall bli intressant att se om det ens blir någon, det är ju ett lotteri det där med uppgraderingar.

Som andra redan sagt, omöjligt att svara på, men om du ställer in förväntningarna på en nedgradering snarare än uppgradering så borde du iaf inte bli besviken.

Gissningar någon, resor utgår från Göteborg men det är väl mest intressant att få uppgradering på de långa flygningarna. Alla bokningar i billigaste boknings klass.

BA uppgraderar normalt sett bara i händelse av tekniska problem med sätet eller om kabinen är överbokad. Jag har fått två opups, en WT -> WT+ och en WT+->CW. I båda fallen var WT överbokade och folk flyttades upp pga detta.
 

JensE

Medlem
Haft BA guld i 4 år ungefär tror jag.
Under denna tid så har jag fått 1 opup. (CW till First)

Ekonomi plus (som jag aldrig bokat) verkar ha högst chans att bli uppgraderad. Men som sagt detta händer bara när det är överbokat.
 
Toppen