Senaste nytt

Lounge i SIN & HKG

Mikael64

Medlem
Är det någon som vet vilken lounge i SIN som är bäst när man är EBD och flyger SQ/Business? Samt flyger SK från HKG i Economy? Tacksam för svar.
 
F

FCT

Guest
SQ i Business är det SilverKris T3 som är bäst.
Övriga bolag i *A som resande i ekonomi eller premium economy är det IMHO KrisFlyer Gold lounge T2 som är bäst, även om vissa andra anser den i T3 vara vassare.

Från HKG som *G skulle jag bara ta den som är närmast gaten. Ingen är superbra men alla är helt ok.
 

David

Medlem
Betr HKG. Jag brukar börja hos Singapore Airlines och efter lite mat och tillräckligt med skumpa går jag till loungen som ligger smidigast till för boarding, i mitt fall Thais då Turkish som jag på sistone oftast flyger med avgår i den piren.
 

olo

Medlem
Gällande Hong Kong: Vilken av *A-loungerna är bäst för frukost, men tanke på att SAS, som många här har bokat in i höst, går på morgonen?
 

dino_81

Medlem
Jag föredrar United Club på Hong Kongs flygplats.

Tycker att matutbudet är riktigt bra och som jag förstått på många andra är detta ganska ovanligt när det gäller Uniteds lounger runt om i världen.

Även om deras lounge i Hong Kong inte når upp till den på Heathrow T2 så duger den mer än väl för frukost innan flygningen mot Stockholm.
 
Toppen