Senaste nytt

Problem med online check-in Brussels Airlines

Bringman

Medlem
Jag försöker checka in till min Brussels Airlines flight GOT-BRU imorgon. Från Bryssel flyger jag vidare till Chicago med United. Jag får följande felmedelande:
Unable to Check-In Passenger(s). Please contact airport check-in staff.

Har jag någon anledning att vara orolig?
 

EBGGOT

Medlem
Jag försöker checka in till min Brussels Airlines flight GOT-BRU imorgon. Från Bryssel flyger jag vidare till Chicago med United. Jag får följande felmedelande:


Har jag någon anledning att vara orolig?

nej, det har du inte ... SN krånglar alltid med sin web-check in! Mer regel än undantag!
 

011430121

Medlem
Undrar om du skall prova SAS inchekning på nätet, är det inte SGS som sköter Brussels Airlines inchekning?
 

EBGGOT

Medlem
Vänta bara till du skall åka hem från BRU...
Man brukar ju inte ha skrivare sig och därav bara göra online check in och generera ett boarding utan att skriva ut det ...

Sen när man kommer till airport kan inte Selfservice maskinera hitta din bokning för den räknas som "av aktiverad" när du har checkat in online. Då får du leta upp en disk och be dem ta fram din bokning och skriva ut ett boarding kort. Detta går bra fall man kan nyttja biz/star gold diskarna men om du inte kan detta kommer det ta tid ...
 

Bringman

Medlem
Vänta bara till du skall åka hem från BRU...
Man brukar ju inte ha skrivare sof och därav bara göra online check in och generera ett boarding utan att skriva ut det ...

Sen när man kommer till airport kan inte Selfservice maskinera hitta din bokning för den räknas som "av aktiverad" när du har checkat in online. Då får du leta upp en disk och be dem ta fram din bokning och skriva ut ett boarding kort. Detta går bra fall man kan nyttja biz/star gold diskarna men om du inte kan detta kommer det ta tid ...

Tur att jag flyger hem via London :)
 

TreD

Medlem
Så här står det när jag försöker på SAS's sidor: Vad pågår?

check-in SK.PNG
 
Toppen