Senaste nytt

SAS slutar flyga Köpenhamn - Milano Linate

R

rstenelo

Guest
Tydligen slutar SAS flyga CPH - Milano Linate den 25 oktober, tråkigt då jag föredrar den flygplatsen och den sena avgången var perfekt. Kvar finns två dagliga avgångar till Milano Malpensa

SAS lukker Milano-rute
 

RickardG

Medlem
Synd. Linate är den flygplats jag föredrar i Milano, även om Malpensa har fördelen att man ibland kan ta Freccia Rossa direkt från flygplatsen.
 

nota bene

Medlem
Usch... Malpensa är inte en flygplats jag gillar - så får väl bli andra bolag, eller hushålla med avgångarna från Stockholm, vilket inte är många!
 

olo

Medlem
Man flyttar CRJ:n till Manchesterrutten.
Nu vet jag inte varifrån uppgiften om att CRJ:n skall till Manchester istället kommer, men jag uppskattar alltid vid indragningar/nedläggning att få reda på vad som är planen istället. Om det helt enkelt är så att planen gör en större nytta på annat håll känns det mycket mer förnuftigt, än att bara stänga ner. På något sätt blir då även en neddragning en satsning, så länge antalet plan i flottan är konstant.
 

Agö

Medlem
Nu vet jag inte varifrån uppgiften om att CRJ:n skall till Manchester istället kommer, men jag uppskattar alltid vid indragningar/nedläggning att få reda på vad som är planen istället. Om det helt enkelt är så att planen gör en större nytta på annat håll känns det mycket mer förnuftigt, än att bara stänga ner. På något sätt blir då även en neddragning en satsning, så länge antalet plan i flottan är konstant.
Här är min källa.

SAS øger til Manchester

Når vintertrafikprogrammet træder i kraft søndag den 25. oktober vil SAS kunne øge kapaciteten på ruten fra København til Manchester.

Kapacitetsforøgelsen skyldes, at SAS fra samme tidspunkt har besluttet at lukke på København-Linate ruten, hvorfor der bliver ledig CRJ900-kapacitet til en sen aftenafgang.


"Vi kan anvende vores ressourcer mere effektivt ved at flytte flyet fra Linate-ruten til Manchester, hvor vi kan øge vores kapacitet med en ekstra frekvens på hverdage," fortæller Simon Pauck Hansen, der er direktør for Network og Partners i SAS. SAS benytter typisk A319 på morgen- og eftermiddagsafgangen til Manchester, mens den sene aftenafgang vil blive gennemført med CRJ900 med plads til 88 passagerer.
 
  • Gilla
Reactions: olo
Toppen