Senaste nytt

Många frågor gällande Bonusresa

Bridgeman

Medlem
Tänkte fråga er experter som vet det mesta om bonusresor. Jag & frugan har samlat på oss massa poäng som vi tänkte utnyttja nästa sommar med en resa till USA. Frågan är om det är bäst att resa ARN - SFO i business direkt eller ARN-FRA-FRA-SFO i first?/business?. (kan vara tycke & smak) Hem från New York där har det inte så stor betydelse om vi flyger SAS eller LH.
Tittar jag på Uniteds sida nu så finns det ej några platser med SAS eller LH ännu till SFO. Men däremot till ORD med SAS tanken att ev göra stopover några dagar där för att sedan fortsätta med United till SFO. Ska man boka enkelbiljetter eller ToR biljett. Om det ej ännu finns business/first skall man då boka economy för att vara kall och vänta till bolaget släpper business/first platser?

Hoppas på lite vägledning.
 

Bridgeman

Medlem
Hej, du kan ju om du vill boka en open-jaw utresa till Chicago, och hem från New York
Men hur fungerar det?? Jag ska vidare till SFO. Egentligen blir det en längre resa för sedan ska vi bila till Las Vegas samt Grand Canyon för att sedan ta flyg från Arizona till Florida blir i Florida4 veckor, sedan flyg upp till Buffalo, bil därifrån till New York City.
 

jumbooze

Medlem
då kan du ju titta på om united har Chicago -> SFO inom 24-h för då kan du boka det som en resa med byte i Chicago
 

jumbooze

Medlem
OK, då kanske du kan titta på LAX/SEA/LAS och ta en billig biljett till SFO eller bevaka tillgängligheten och boka utan och se om du kan betala för att ändra den senare...
Jag hade säkrat upp platserna du ser nu med en bokning
 

bnr

Medlem
Kommer vara väldigt svårt att hitta två platser med LH F FRA-SFO.
Blir väldigt mycket billigare att ta sig över Atlanten med SAS, värt att tänka på.

Säkra dock upp det du kan nu, alltid bäst. Kom ihåg att det är gratis att avboka, men att det kostar att ändra.
 
Toppen