Senaste nytt

150-200 hotellnätter/år - 0 bonus- nätter/poäng

Valley

Medlem
Om jag förstod min kamrat rätt, hade han inte några som helst bonus- nätter/poäng trots en 150-200 hotellnätter per år de senaste 3 åren.

Allt bokas via firmans resebyrå och precis alla utlägg han har för mat och gud vet vad åker med på samma faktura.
Tror han sa att enda förmånen han fått är på hotellet i Shanghai som brukar uppgradera honom till någon svit om det finns, eftersom de känner igen honom vid det här laget.

Har ju själv slagits för de Hiltonnätter som åter skulle ge mig guld men fick avslag för att firman bokat dem via Hotels.com (försent upptäcktes att det fanns samma tjänst hos Hilton).

Går det överhuvudtaget göra något för att komma åt dessa åtråvärda nätter/poäng ?
Om det är så att man inte själv bokar.
 
För 150-200 nätter per år finns det bättre dealar att göra än via hotels.com, och som också ger förmåner som poäng t ex. Vanligtvis får man inga poäng etc för bokningar via tredjepartssidor.
Lättast vore om din kamrat har möjlighet att boka själv, så vederbörande får kontroll över hela processen själv.
 

Valley

Medlem
För 150-200 nätter per år finns det bättre dealar att göra än via hotels.com, och som också ger förmåner som poäng t ex. Vanligtvis får man inga poäng etc för bokningar via tredjepartssidor.
Lättast vore om din kamrat har möjlighet att boka själv, så vederbörande får kontroll över hela processen själv.

Tror du blandar ihop lite.
Hotels.com var i mitt fall. Kamraten får sitt bokat via en resebyrå i HongKong alternativt Shanghai. Och det lär knappast vara hotels.com
 

johhenrik

Medlem
inte ovanligt med avtalspriser som innebär att man inte tjänar poäng/stays/nights. Men det är ju svårt för någon här att säga vad din kompis ska göra, mer än att lägga in sin info vid incheckning. Om det inte funkar, ja då är det nog inget som vi kan tipsa om här, utan han måste hitta på en lösning med sitt bolag som de tillåter.
 

Valley

Medlem
Har man en ägare från Hong Kong/Shanghai bör man kanske inte ens nämna det. Kan tänka mig att deras syn på personliga förmåner inte ens är något de kan stava till.
Får höra med 'n framöver.

Annars får han var glad över resepolicyn - Alltid Business, alltid bästa hotellen och alla övriga kostnader för mat och lite mer (privatchaufför och livvakt var det sist :cool: ) till fullo betalda.
Kom också på att jag måste höra om han han får traktamente när han är ute.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen