Senaste nytt

Germanwings Priority boarding

Dr. Miles

Expert
Jag flög från Hamburg med SAS igår och en Germanwings flight till Stuttgart avgick från en gate bredvid SAS flighten.
Boarding av Germanwings flighten började före SAS flighten och jag fick höra:

"Families with children, Miles&More HON Circlle members, Senators and Frequent Flyers and passengers who sit in row 1-3 AND Star Alliance Gold members, please proceed boarding."​

Hon sa något med "Star Alliance Gold Mitglieder" på tyska först så jag tror inte att hon sa fel.

Jag vet att Germanwings ägs av Lufthansa gruppen men de är inte någon Star Alliance medlem. Därför undrar jag varför Star Alliance Gold ska få prioritet.
 

Dr. Miles

Expert
Det var samma procedur även i fredags. Så Star Alliance Gold får priority boarding på Germanwings åtminstone ftån Hamburg.

Däremot är det helt annorlunda boarding från Stockholm idag.
"Samtliga passagerare får börja boarding på Germanwings flight 4U 7215 till Hamburg." och jag är den första som boardade.
Finns det kanske inte någon Senator eller Frequent Flyer på dagens flight?
 

AABack2ARN

Medlem
Samma utrop körde Germanwings med idag på Berlin Tegel. Kollade inte hur väl de efterlevde detta men gatepersonalen sa det väldigt tydligt i alla fall :)
 

Hall

Medlem
De vet väl inte riktigt var de hör hemma iochmed omarrangeringarna inom LH-gruppen.... Möjligt att det är tänkt att Eurowings skall tillhöra Star Alliance (på svenska wikipediasidan för Eurowings står det att Eurowings tillhör Star Alliance men jag har mina dubier om det verkligen är klart i nuläget).

Eurowings – Wikipedia
 

olo

Medlem
Från Landvetter idag på GOT-DUS ropades det upp på svenska och sedan på engelska att de hälsade sina prioriterade pasagerare välkomna ombord först: HON Circle, Senator, Star Gold.
Frequent flyers var dock inte med i uppräkningen.

Sen gick ingen fram. Alla stod snällt och väntade till dess att utropet om att övriga var välkomna fram kom.
 
Toppen