Senaste nytt

Mot lite äventyr i Asien!

Emil92

Medlem
Hallå! Detta blir min första resereportage på BC och jag ska försöka göra mitt bästa att fylla på med lite uppdateringar dagligen.

En natt på Grand Hotel Stockholm:
29-30 augusti
Premium rum med utsikt

Jag började resan redan på lördagen med ett stopp på Grand Hotel Stockholm då jag helst ville uppleva en natt på detta hotell igen och servicen är otroligt bra med snabb incheckning.
Jag fick rum 539 på våning 5 med utsikt mot kajen och rummet ser riktigt bra ut mot vad jag hade förväntat mig.

Jag lovade lillasystern att spendera hela dagen med henne i Stockholm när det tidigare inte har blivit av så hon fick chansen att kliva in på mitt hotellrum och hon verkade gilla det. image.jpg image.jpg

Jag bjuder på 2 dagbilder av rummet och jag kommer i fortsättningen att bo på Grand Hotel Stockholm 2 nätter per år.

Imorgon eftermiddag far jag vidare mot Doha och Bangkok i Business på Qatar Airways och jag tänker börja dagen lite extra bra med en flygtransfer i en Mercedes Benz S-klass kl 12:30 från hotellet.

Ha det bra så länge!
 

Emil92

Medlem
Tack, jag är just nu på Stockholm Arlanda loungen efter att ha haft en riktig trevlig start på dagen med Anlerslimousine. Jag kom i kontakt med honom via Instagram och jag har åkt med honom tidigare med UberLUX 2 ggr i december. Han kommer tydligen ihåg det och det är inte något som jag hade förväntat mig med tanke på att det var 8 månader sedan.

Vi pratade om lite allt möjligt som BC. Uber, Blacklane och hans bolag mm och även lite om min resa.

Vi kom fram till Arlanda T5 strax efter kl 13 och förvånat nog så var incheckningen till Qatar Airways öppen och det var 2 Business Class diskar som var öppna. Den ena hade en lång kö och den andra hade 3 kvinnor med fler än 5 bagageväskor som blockerade den andra disken. En Supervisor hjälpte mig snabbt till den andra disken efter att ha gått in på Web Check in disken och ta en snabb höger.

Tjejen i disken gav mig mina boardingpass med ficka och en inbjudan till Al Mourjan loungen som jag ser väldigt mycket fram emot. Det är första gången som jag flyger med Qatar Airways och jag har (tyvärr) höga förväntningar på dem.

Visst har dem 2 val av champagne i business varav en Rosé?

image.jpg


Business klassen ser nästan fullbokat ut och den enda fönsterplatsen som var ledig (bokade för 3 veckor sedan) var 5K men jag får det nära och bra till baren. :D

15:25 börjar boardingen och jag går nog ombord strax efter när det passar loungepersonalen bra. :)
 
Last edited by a moderator:

Emil92

Medlem
@Arvid.E Jag hoppas att vi ses på Al Mourjan loungen senare ikväll, jag kommer att hänga i baren med en blårutig skjorta skulle vara kul och träffa någon och snacka lite om flyg, klass mm. :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

LarsCph

Medlem
Visst har dem 2 val av champagne i business varav en Rosé?

Ja - det plejer de at have! Da vi fløj hjem fra Bali i sommers var den hvide champagne dog "udsolgt" straks efter takeoff. Vi nåede kun at få et enkelt glas ved gaten. Rigtig god tur østover - jeg håber Qatar Airways gør sig umage på turen!
 

Erik M

Medlem
Spännande! Ser fram emot att läsa mer - även jag gör min första flight med Qatar i business inom kort. Tips om hur man får ut mest av det är särskilt uppskattade.
 

Gus

Medlem
Vilken lyxig start på din resa! :) Ser framemot att följa fortsättningen, speciellt då jag åkte samma rutt förra veckan. Fick du varma nötter före måltiden? Jag tycker att alla som åkt med Qatar får det men jag fick inte det på någon av mina 4 sträckor. :oops:


Spännande! Ser fram emot att läsa mer - även jag gör min första flight med Qatar i business inom kort. Tips om hur man får ut mest av det är särskilt uppskattade.
Om man gillar bloody Mary så kan jag rekommendera den i loungen i doha! Den är förträffligt god! Sätt på dig pyjamasen innan take off, det finns inget mysigare än att sitta i sin pyjamas och äta middag :)
 

Emil92

Medlem
Framme i Bangkok på St Regis hotellet efter en lång resa, det märks att personalen skiner upp när dem ser mig fast jag känner mig sliten, trött och en aning "smutsig". Duschkabiner till business klassen vore kanske något i framtiden.

@FCT Typiskt att jag inte tänkte på det men till nästa gång.

@Gus Fick inga varma nötter alls fast dem fanns i en skål på A380s barlounge.
 
Toppen