Senaste nytt

Autograph Collection?

Foffer

Medlem
Är det någon vän av Marriott som har koll på vad man kan förvänta sig av hotell som ingår i Autograph Collection? Finns riktigt attraktiva priser på sviter i NYC och är det för bra för att vara sant?
 

AABack2ARN

Medlem
Nu blir jag lite nyfiken... ;)

Har bara bott på Lexington och det är nyrenoverat men allt är relativt i den där staden! Ett litet rum som var billigt några av dagarna och svindyrt några av dagarna. Lexington saknar lounge och de erbjuder inte frukost till Guld-medlemmar. I stället skall man få poäng men det fungerade inte med automatik. Bra läge dock.

De andra hotellen inom Autograph har jag inte testat men jag har känslan av att NYC-hotellen kommer undan med att slippa en hel del perks som andra hotell utanför NYC erbjuder. Och dessutom ta i vissa fall hutlöst betalt...
 

David

Medlem
Kan inte komma på några förmåner som skulle vara sämre på Autograph collection än t.ex. vanliga Marriott från när jag bodde i Houston i somras.

Kollade även Rewards T&C och inga förmåner som jag värderar (upgrade, lounge, frukost, high speed internet) saknas rent formellt. Sen kan det ju alltid vara så att det finns lokala avvikelser.
 

AABack2ARN

Medlem
Japp det finns lokala avvikelser och avseende frukost är NYC dominerande (Marriott Rewards® Terms and Conditions

A limited number of hotels in the U.S. do not provide free continental breakfast in the hotel restaurant in the event the Lounge is closed, but do offer 1,000 points in lieu of breakfast. These hotels include:
  • Boston Marriott Copley Place
  • New Orleans Marriott
  • Renaissance Time Square
  • Boston Marriott Long Wharf
  • New York Marriott East Side
  • San Diego Marriott Marquis and Marina
  • Chicago Marriott Downtown Magnificent Mile
  • JW Marriott Washington DC
  • New York Marriott Marquis
  • The Lexington New York City, Autograph Collection
  • Philadelphia Marriott Downtown
  • JW Marriott Essex House, New York City
  • JW Marriott New Orleans
  • Renaissance New York Hotel 57
  • New York Marriott at the Brooklyn Bridge
Likaså verkar detta med room upgrades vara undantagna i NYC - även om det delvis kan bero på att det troligen är ganska många med status som bor på dessa hotell.
 

Foffer

Medlem
Nu blir jag lite nyfiken... ;)

Har bara bott på Lexington och det är nyrenoverat men allt är relativt i den där staden! Ett litet rum som var billigt några av dagarna och svindyrt några av dagarna. Lexington saknar lounge och de erbjuder inte frukost till Guld-medlemmar. I stället skall man få poäng men det fungerade inte med automatik. Bra läge dock.

De andra hotellen inom Autograph har jag inte testat men jag har känslan av att NYC-hotellen kommer undan med att slippa en hel del perks som andra hotell utanför NYC erbjuder. Och dessutom ta i vissa fall hutlöst betalt...

Det gäller faktiskt just The Lex.. För 3500 SEK/natt får man deras stora svit med två sovrum och balkong vilket känns som ett galet bra pris om hotellet är bra i övrigt. Vad är din känsla för skick/standard/service? Att de inte uppmärksammar status kan jag leva med
 

AABack2ARN

Medlem
Det låter som ett fantastiskt pris. Har du hittat det på hemsidan?

Skicket var ok. De påstår sig vara nyrenoverade och jag vet inte hur det såg ut innan, men nog var det lite slarvligt gjort. Tror rummen utsätts för ett enormt slitage eftersom de har så hög beläggning. Men det var rent. Dock betydligt fräschare än Marriott-hotellet i grannkvarteret.

Servcienivån var typisk New York-nivå. Ganska dryg och inte med lika mycket hjärta som man kan uppleva på andra ställen i USA. Jag gillar dock New York trots attityden men det är (lite för) många som tar gästerna för givet. De var tydliga med att frukost och uppgradering inte ingick för statusmedlemmar och sedan var det inget mer att prata om avseende det. Likaså strulade de lite vid avresa då jag önskade behålla rummet för late checkout. Fick en (1) timme extra och trots att jag bad honom verifiera att kortet skulle gälla efter klockan 12 gjorde det inte det. Ner till lobbyn. Stå i lång kö. Inte en ursäkt eller ens ett leende...

Tyvärr har jag dock upplevt samma arrogans på många andra hotell på Manhattan så det är nog mer storstadsattityd kontra just Lexington.
 

mha321

Medlem
Är det samma hotell som för några år sedan var Radisson? Det verkar åtminstone ligga precis i närheten? Det var åtminstone rejält slitet då, så det kan ju fortfarande vara lite slitet om det blivit uppgraderat :)
 

Foffer

Medlem
Det låter som ett fantastiskt pris. Har du hittat det på hemsidan?

Skicket var ok. De påstår sig vara nyrenoverade och jag vet inte hur det såg ut innan, men nog var det lite slarvligt gjort. Tror rummen utsätts för ett enormt slitage eftersom de har så hög beläggning. Men det var rent. Dock betydligt fräschare än Marriott-hotellet i grannkvarteret.

Servcienivån var typisk New York-nivå. Ganska dryg och inte med lika mycket hjärta som man kan uppleva på andra ställen i USA. Jag gillar dock New York trots attityden men det är (lite för) många som tar gästerna för givet. De var tydliga med att frukost och uppgradering inte ingick för statusmedlemmar och sedan var det inget mer att prata om avseende det. Likaså strulade de lite vid avresa då jag önskade behålla rummet för late checkout. Fick en (1) timme extra och trots att jag bad honom verifiera att kortet skulle gälla efter klockan 12 gjorde det inte det. Ner till lobbyn. Stå i lång kö. Inte en ursäkt eller ens ett leende...

Tyvärr har jag dock upplevt samma arrogans på många andra hotell på Manhattan så det är nog mer storstadsattityd kontra just Lexington.

Yes, priset är från deras egen hemsida så jag utgår från att de kommer att honor it

Stort tack för din utförliga beskrivning, det låter som ett NYC hotell :)
 
Toppen