Senaste nytt

Är det värt 40000 eurobonuspoäng att uppgradera Indien-biljetter till businessklass?

Jag har bokat en Star Alliance award-biljett från Köpenhamn till Delhi t o r med nattflyg och det kostade 80000 eurobonuspoäng i ekonomiklass. Jag vet att det är dåligt värde att flyga longhaul i ekonomiklass för poäng, men en köpebiljett som passade schemamässigt kostade ca 8500 SEK. Nu har det öppnats upp lediga platser i businessklass och jag funderar på att lägga ut 40000 poäng till för en ombokning till businessklass. I så fall blir det SAS Plus till Frankfurt, Air India med Dreamliner till Delhi, Lufthansa till Frankfurt respektive Köpenhamn. Vad tycker ni, ska jag uppgradera?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
F

FCT

Guest
Jag har bokat en Star Alliance award-biljett från Köpenhamn till Delhi t o r med nattflyg och det kostade 80000 eurobonuspoäng i ekonomiklass. Jag vet att det är dåligt värde att flyga longhaul i ekonomiklass för poäng, men en köpebiljett som passade schemamässigt kostade ca 8500 SEK. Nu har det öppnats upp lediga platser i businessklass och jag funderar på att lägga ut 40000 poäng till för en ombokning till businessklass. I så fall blir det SAS Plus till Frankfurt, Air India med Dreamliner till Delhi, Lufthansa till Frankfurt respektive Köpenhamn. Vad tycker ni, ska jag uppgradera?
Hmm.... du betalar hellre 80,000 poäng och ca 4,000 SEK i skatter och avgifter för en biljett som inte ger några poäng/miles, än 8500 SEK för en vanlig biljett som iaf ger lite intjäning??
Nåväl, till din fråga... eftersom du slösar 80,000 poäng på detta kan du lika gärna slösa mera. Dock anser jag inte att det är värt det med C på vägen dit, hem däremot är det en bra investering speciellt om du flyger via FRA eftersom den flighten avgår sjukt sent.
 

Friskytten

Medlem
Jag har bokat en Star Alliance award-biljett från Köpenhamn till Delhi t o r med nattflyg och det kostade 80000 eurobonuspoäng i ekonomiklass. Jag vet att det är dåligt värde att flyga longhaul i ekonomiklass för poäng, men en köpebiljett som passade schemamässigt kostade ca 8500 SEK.

Hmm.... du betalar hellre 80,000 poäng och ca 4,000 SEK i skatter och avgifter för en biljett som inte ger några poäng/miles, än 8500 SEK för en vanlig biljett som iaf ger lite intjäning

Måste hålla med FCT. Alla tycker och tänker olika, men om det var min resa så hade awarden avbokats omgående. Eftersom du betalar skatter och inte har någon intjäning så blir det extra tydligt att det är en förlustaffär. För 80000 poäng kan man ha betydligt roligare tycker jag.
 
Toppen