Senaste nytt

Radisson Blu Nice - Bra eller dåligt?

Adamsson

Medlem
Halloj! Jag har bokat in en långweekend till Nice i sommar och funderar lite på det här med hotell. Då jag är medlem i bl.a. Carlson Club och Best Western Rewards vill jag helst bo på någon av de hotellen. Jag bokade rum på ett Best Western hotell i Nice centrum men insåg att det inte är speciellt rullstolsanpassat där - det verkar vara en trång hiss samt små rum där min lilla reskompis på hjul troligen inte får plats att stå parkerad. På bilder ser rummen ut att vara storleksmässigt som standardhytter på en Finlands-färja.

Jag överväger därför att boka Radisson Blu Nice. Dock kostar det cirka 210 EUR per natt(!) i juni för ett cityview-rum (dubbelt så mycket som Best Western-hotellet). Om man läser recensioner på Tripadvisor så är det blandade åsikter om Radisson i Nice.

Är det någon av er här inne som har bott på hotellet i fråga som kan delge sina åsikter?

Har ni något annat tips på bra hotell i ok prisnivå som ligger vid Promenade Des Anglais och ingår i någon hotellkedja så man kan få poäng? :cool:
 

TreD

Medlem
Skippa Radisson, Nice. Det är dyrt bortom all reson. Frukosten kostar en förmögenhet, rummen är sisådär, men framför allt ligger det alldeles för långt från centrum. Lägg er på något hotell in mot centrum. t.ex. Hotel les Cigales. Sedan är det bara att ta av sig jeansen, klä sig och gå ner på Negresco för en drink!
 

Tockstew

Medlem
Hörs väl att det är nice (najs):) Skämt åsido......har konfererat där och det var inte ngt speciellt alls. Precis som föregående skribent påpekat så är det dessutom lite ocentralt.
 

Adamsson

Medlem
Ah! Då hoppar jag över Radisson. Har tittat på Hotel les Cigales och det ser ju ut att vara helnice :)rolleyes:)! Tack för tipset!
 

Roger J

Medlem
Jag gillar takterassen med poolen, men håller med om att det är en bit att gå in till stan. Det ligger ju på strandpromenaden men halvvägs till flygplatsen.
 
Jag gillar takterassen med poolen, men håller med om att det är en bit att gå in till stan. Det ligger ju på strandpromenaden men halvvägs till flygplatsen.

Tycker också att det är ett ok hotel(håller med om dyr frukost.)
Har bott där 2 gånger med havsutsikt(helt ok rum,Buissnessclass rum).
När jag var där i sep, så var strandresturangen öppen inkl dyra solstolar......
Men dom har en skyttelbuss som kör in gästerna in i centrum(tror inte den är handikapanpassad)
och hem.
 
Toppen