Senaste nytt

Köpa uppgradering på Qatar med AA-miles?

Johanna

Medlem
Efter att utan framgång försökt nå fram via telefon ställer jag frågan här. Borde antagligen ha börjat här.

Min syster har köpt en ekonomibiljett med Qatar. Jag har en i business, Kan jag uppgradera henne med mina AA-miles? Hur många skulle det kosta? Varje väg är 2 ben. Kan jag uppgradera bara ena benet?
Vi ska flyga Stockholm - Zanzibar
 

AABack2ARN

Medlem
Och dessutom enbart från full fare-priser. Dvs (i de flesta fall) hutlöst dyra biljetter.

@Johanna: För övrigt tycker jag du verkar lite väl snäll mot din syster. Hon får väl stå sitt kast medan du njuter i C och loungerna på Doha ;)
 

Johanna

Medlem
Och dessutom enbart från full fare-priser. Dvs (i de flesta fall) hutlöst dyra biljetter.

@Johanna: För övrigt tycker jag du verkar lite väl snäll mot din syster. Hon får väl stå sitt kast medan du njuter i C och loungerna på Doha ;)
Så kan det vara. Hon ställer inga krav och har ingen aning om att jag undersöker olika alternativ. Hon vet inte ens att de finns. Men om det är möjligt utan att det kostar för mycket för mig så varför inte? Gör inte ni så med era nära?

Tack för hjälpen
 

AABack2ARN

Medlem
Det var lite med glimten i ögat jag sa det...

Jag tror den största chansen (och troligtvis inte helt orimligt om det inte är fullt) är att ni checkar in tillsammans, ler lite och med lite tur så hamnar även systern i business. :)

För en bekräftad uppgradering tror jag tyvärr kommer bli ganska dyr :(
 

Johanna

Medlem
Det var lite med glimten i ögat jag sa det...

Jag tror den största chansen (och troligtvis inte helt orimligt om det inte är fullt) är att ni checkar in tillsammans, ler lite och med lite tur så hamnar även systern i business. :)

För en bekräftad uppgradering tror jag tyvärr kommer bli ganska dyr :(
Förstod det. Tack, ska försöka lägga på charmen. Inte min starka sida ;)
 

MegaFlyer

Medlem
Helt klart charm och vänlighet både vid check-in och gate. När ni ska in i loungen i Doha, gå du först med c-klass boardingkort, visa det och hoppas på lite mellanösternkaos, visa guldkort om någon frågar. De två ggr jag har varit på plats har det varit kaos, en blev kollad och andra insläppta. Sedan har jag också sett säkerhetspersonal ta med en helt rabiat snubbe som inte fick komma in... ja, loungen är ju en av de bästa i sitt slag.
 
Toppen