Senaste nytt

Hjelp til å finne award/companion reise

erwib

Medlem
Har en companion ticket og jeg har brukt ANA tool for å prøve å finne en reise for samboeren min og meg nå til julen, men sliter litt. Vi vil helst fly i first, men biz fungerer det også. Vi ser for oss å reise ut fra Oslo 18/19 desember, med retur 2/3 januar. Vi ønsker sol og varme og har følgende preferanser på reisemål denne gangen:

1. DAR (Dar-es-Salaam)
2. BKK (Bangkok)
3. HNL (Honolulu

Vi er åpne for andre tips og reisemål, men finner som sagt ikke mye. Noen som har noen gode tips her?
 

erwib

Medlem
Nå har jeg opplevd noe rart, jeg finner ledig sete på United sin award search, ringer SAS og får beskjed om at de ikke får de opp. Går så inn på ANA tools og den ligger der også. Men SAS Eurobonus sier at United og ANA har tilgang på flere star alliance award tickets enn de. Kan det stemme?
 

bnr

Medlem
Nå har jeg opplevd noe rart, jeg finner ledig sete på United sin award search, ringer SAS og får beskjed om at de ikke får de opp. Går så inn på ANA tools og den ligger der også. Men SAS Eurobonus sier at United og ANA har tilgang på flere star alliance award tickets enn de. Kan det stemme?
Det är inte omöjligt att United/ANA visar "phantom"-platser ibland. Också viktigt att du kollar "Saver Award" på UA och inte "Standard Award".
Mig veterligen skall det vara "Saver Award" man ska kolla efter, men ibland kan det förekomma "phantom"-availability där också.
 

Dr. Miles

Expert
Nå har jeg opplevd noe rart, jeg finner ledig sete på United sin award search, ringer SAS og får beskjed om at de ikke får de opp. Går så inn på ANA tools og den ligger der også. Men SAS Eurobonus sier at United og ANA har tilgang på flere star alliance award tickets enn de. Kan det stemme?
Det har hänt mig när jag försökte att boka Air China med SAS EuroBonus poäng.
Både ANA och United visade tillgänglighet i Business class (på Beijing-Hong Kong) men SAS kunde se tillgänglighet endast i Economy class.
 

mha321

Medlem
Det har hänt mig när jag försökte att boka Air China med SAS EuroBonus poäng.
Både ANA och United visade tillgänglighet i Business class (på Beijing-Hong Kong) men SAS kunde se tillgänglighet endast i Economy class.
Samma sak har hänt mig när jag försökt boka sas. Alltså en award med longhaul på SAS och connection på ua, dök upp som Business saver på ua. Gick inte att boka.

Men ua webbsidan brukar ju släpa efter på tillgänglighet ganska ofta, de uppdaterar i batches. Har råkat ut för det ett antal gånger med Lufthansa P-klass till exempel. Antagligen samma problem med awards.
 

Hylve

Medlem
Kanske åka omvägen OSL-FRA-ICN-BKK dit, med Asiana F på sträckan FRA-ICN (innan dom plockar bort den). Verkar finnas platser både 18 och 19 dec. Har du tur kan du sen byta till Lufthansa, då tillgängligheten brukar vara helt okej på sträckan FRA-ICN:)
 

erwib

Medlem
Takk for all hjelp så langt. Hvis jeg f.eks. søker på OSL-BKK finner jeg ikke noe. Men kan jeg søke opp seperat, altså f.eks. OSL-FRA så et nytt søk på FRA-ICN og så til slutt ICN-BKK og bruke dette på en companion ticket?
 
Toppen