Senaste nytt

Boka Award resa men byte av av flygplats (Haneda/Narita i Tokyo)

Hej,

Vet någon om det är möjligt att flyga till HND och sedan vidare inom 24H från NRT.

Kanske någon som flugit till EWR och sen vidare inom 24h från LGA eller JFK?

Johan
 
D

Deleted member 4140

Guest
Jag har aldrig gjort ett bytte på Haneda till Narita men jag vet att det tar ca 2 timmar med tunnelbanan/tåg från Narita - Haneda och kostar ca 2000yen.
 
De tæller som co-terminals, så det kan nemt lade sig gøre. Jeg se gjort det, med en overnatning. NRT-> Narita Express -> hotel v. Shinagawa -> lokal tog -> HND

Fungerede super smidigt.
 

Thornado

Medlem
Sitter och skissar lite på en award-resa som skulle innebära ett byte från NRT till HND (utrikes till inrikes, ICN-NRT, HND-ITM).
Jag har dock sökt och sökt och sökt, och det finns många diskussioner både här och på andra ställen på internet om bästa sättet att ta sig från Narita till Haneda, men lyckas inte hitta någon generell information om vad som gäller som minsta tillåtna anslutningstid (MCT) mellan två flighter för att man ska få boka det på samma biljett.
Hos ANA kan jag läsa att det är 180 min som gäller för ANA international (NRT) -> ANA domestic (HND), men med en asterisk att det inte gäller för deras partnerbolag. Det finns senare flighter att välja på från Haneda till Osaka, så jag är inte så orolig för att missa flighten (men väljer helst denna pga flygplanstyp), så jag vill bara veta om jag kommer att få boka en sådan connection innan jag kontakter Eurobonus, eller om jag måste tillbaka till ritbordet igen.
 

agehall

Medlem
Tre timmar mellan NRT och HND!? Det skulle inte jag ge mig på iaf. Jag har 5h där och det känns tight.

Om jag har förstått det rätt, så är buss att föredra för enkel transfer. @Dr. Miles har skrivit om det tidigare tror jag och jag måste leta upp det snart, för jag ska göra den resan i mitten på september.
 

ekf

Medlem
Jag har letat runt lite på ämnet eftersom jag ska byta HND-NRT i oktober, dock med 23h stopp någonstans (vilket antagligen slutar med hotell inne i Tokyo).

De allra flesta verkar vara rörande överens om att man (på en ren transfer) ska förflytta sig med "Limousine bus" som ska vara relativt billigt, smidigt och pålitligt. Vad gäller MCT så läste jag något om 210 eller 220 minuter, men här kan jag minnas fel då just det inte berör mig och jag bara skummat de delarna..
Dock går inte bussen sent på kvällen om jag läst rätt.

Återkom gärna med rapport efter resan @agehall...
 

m10

Medlem
Går att åka Keikyu Line med expresståg hela vägen mellan NRT-HND-NRT. Även om Limousine Bus i stort sett alltid är imponerande punktliga, så är tågen ännu mer så. Billigare än Limousine Bus, men inte lika bekväma säten.
 
Toppen